noen som vet?

forglemmegei

Betatt av forumet
Idag kom selvfølgelig dumme tante rød, og det ga meg en syklus på 27 dager.
Hvis denne syklusen også blir 27 dager og jeg ikke blir gravid, så vil jeg ha første mens dag på den dagen vi reiser til syden.... :(
Er den noen som vet om det går an å utsette den menstruasjon med p-piller?
Jeg vil jo egentlig ikke starte på di på ordentlig for jeg ønsker jo å bli gravid! :) Og nå er det ca 3 mnd siden jeg sluttet på di, så håper at kroppen holder på å normalisere seg.
Eller finnes det noe annet man evt kan få av legen for å utsette mens?

Håper noen har erfaring!

Du kan utsette mensen hvis du hopper over de hormonfrie pillene og bare starter på nytt brett. Da kommer ikke mensen :)
Du kan også få noen tabletter av legen som gjør at du ikke får mensen

Det finnes noen piller du kan få på resept hos legen.
husker ikke hva de heter,men legen vet det.

Mrs. Careface skrev:
Du kan utsette mensen hvis du hopper over de hormonfrie pillene og bare starter på nytt brett. Da kommer ikke mensen :)

Men hvilken dag bør jeg starte med pillene? har litt ustabil syklus...

forglemmegei skrev:

Mrs. Careface skrev:

Du går på p-piller? Da anbefaler jeg deg å bare fortsette som du vanligvis gjør og bare droppe den hormonfrie uka, men fortsette på neste brett. De pillene husker jeg ikke hvordan fungerer dessverre

Mrs. Careface skrev:

forglemmegei skrev:

Mrs. Careface skrev:

Du går på p-piller? Da anbefaler jeg deg å bare fortsette som du vanligvis gjør og bare droppe den hormonfrie uka, men fortsette på neste brett. De pillene husker jeg ikke hvordan fungerer dessverre

Jeg har en følelse på at hun ikke går på p-piller og prøver å bli gravid....

*Snuppo+1+1* skrev:

Mrs. Careface skrev:

forglemmegei skrev:

Mrs. Careface skrev:

Jeg har en følelse på at hun ikke går på p-piller og prøver å bli gravid....

Stemmer det ja! Bruker ikke p-piller og prøver å bli gravid! :) Men vet jo ikke om det klaffer, og gjør det ikke d, så kommer jo mensen! :(

forglemmegei skrev:

Stemmer det ja! Bruker ikke p-piller og prøver å bli gravid! :) Men vet jo ikke om det klaffer, og gjør det ikke d, så kommer jo mensen! :(

men de pillene må du begynne å ta minst 3 dager før forventet mens.
Og hvis du er gravid da,så bør du ikke ta sånne piller.

Det er akkurat det som er så vanskelig.... Får høre med legen hva hun sier! :)

Tablettene heter Primolut. Enten så bør du utsette prøvingen en mnd, eller så kan du jo ha mensen på ferie.

For meg hadde det ikke vært noe problem å ha mensen på ferietur (hvor man vanligvis har tilgang på dusj og toalett), for jeg kan bruke tamponger. Har skjønt at ikke alle kan det, på div.  "mensen og ferie"-tråder oppigjennom årene.

FancyPants skrev:
Tablettene heter Primolut. Enten så bør du utsette prøvingen en mnd, eller så kan du jo ha mensen på ferie.

For meg hadde det ikke vært noe problem å ha mensen på ferietur (hvor man vanligvis har tilgang på dusj og toalett), for jeg kan bruke tamponger. Har skjønt at ikke alle kan det, på div.  "mensen og ferie"-tråder oppigjennom årene.

Ja jeg har to valg! :) Er ikke noe problem for meg å ha mensen heller, men sliter litt med hodepine når jeg har den, og det er veldig lite smertestillende som virker på meg....
Jeg får høre hva legen sier, kanskje kan jeg få tatt en blodprøve på hcg før jeg evt starter med tabletter?

Back
Topp