Noen som vet?

Lillegull-2012

Blir kjent med forumet
Skal på ordinær ultralyd i morra. Tas den alltid utvendig eller kan det være det må gjøres innvendig? Og skal man ha med urinprøve da?

Kan ikke forstå at det skal taes innvendig når du er så langt på vei. Regner med du er mellom 17.-19. uke? 

Mitt brev var veldig formelt og regner med det hadde stått om man skulle tatt med urinprøve?? :)

Anbefaler uansett å gå på toalettet før undersøkelsen, de klemmer greit på blæra :)

LYKKE TIL!!!

utvendig :)
og jeg fikk beskjed om å ha med urinprøve ja. :)

lykke til :D

Takker for svar! Jeg er 18 og en halv uke på vei. Hehe. Får ta med urinprøve i tilfelle da. Stod ikke noe om det på brevet men de sjekker jo alltid :p Takk for tipset om dotur før undersøkelsen, det skal jeg huske på. Hehe

Er nok utvendig ja.
Kan ikke huske at jeg hadde med urinprøve til ordinær ul sist, men kan hende jeg husker dårlig også. Står ingenting i mitt brev heller.

eg hadde ikje med urinprøve sist, og ska heller ikje ha med denne gangen. Sto ingenting om det i brevet

Du skal ikke ha med urinprøve :)

Utvendig. En skal ha med urinprøve nå ja, da UL regnes som andre svangerskapskontroll.

Jeg hadde ikke med urinprøve i mitt første svangerskap på ordinær ultralyd. Har ikke fått beskjed om dette nå heller.

Jeg vil derimot anbefale deg å IKKE gå på toalettet først. Jeg har gått til ultralyder hver uke dette svangerskapet pga habituell abort (gjenntatte spontanaborter) og fått tips av lege om å IKKE tømme blæren først fordi full blære gir klarer bilde på utralyden! 

Hos oss tar de ikke imot urinprøver på UL-undersøkelse, så det er sikkert forskjellig fra sted til sted dette. Jeg har vanlig svangerskapskontroll hos jordmor uken etter UL.

Back
Topp