Noen som vet?

marihewn

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
jeg jobber i barnehage (er barne og ungdomsarbeider) men har bare 1 års vikariat (ikke fast stilling)
Til høsten blir det utløst en fast 100% stilling i barnehagen, men jeg er jo da gravid å skal jo gå ut i permisjon i ett år osv..
Har det noe å si at jeg er gravid når man søker på fast stilling?? Kan jeg fremdeles få jobben? sjønner dere hva jeg mener?..

Du kan nok helt sikkert søke på stillingen, men spørs om du får jobben da når de vet du blir borte ett år. Kommer vel an på hvor sterkt de trenger noen med utdannelse, eller
om de kan sette inn en assistent det året du er borte.

Jeg ville søkt uansett så er det bare håpe på det beste

ååh jeg håper så at jeg får den! har vert en drøm!!

Det sies jo at d ikke skal ha noe å si om man er gravid når man søker jobb..

Er det lov å søke stillingen uten å informere om at man er gravid?
Gjelder det eventuelt de samme "reglene" ved skolesøking?

Jeg vet ikke:/ Noen her som har mere peiling??

Jeg er ikke sikkert.. Men.... Jeg trodde det var en lov om akkurat det - at en har like mye rett på en jobb om man er gravid, som en som ikke er gravid. ...

Ja er noe sånt jeg å har hørt:) hmm får se om d stemmer da:)

Jeg er i samme situasjon. Vikariatet mitt går ut til sommeren, og jeg har nettopp søkt på ny stilling som de har lyst ut fra høsten av. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre, de gidder jo ikke ansette meg når de vet at jeg bare får jobbet 1,5 mnd før jeg skal ut i permisjon... Evt får jeg bare ta 1,5 mnd ulønnet før jeg går ut i perm.. 

jaaa.. Fårstår jo arbeidsgiver, men det står jo i lovverket at d ikke skal ha noe å si, så syns d er rart at di tenker på d.. :/

Det skal ikke ha noe å si, men i realiteten har det faktisk det.
Jeg gidder ikke å søke jobb en gang når vikariatet mitt går ut til sommeren. Gidder ikke å styre noe med det når jeg kommer til å jobbe ca tre uker på høsten..

Er så domt at folk sier at d ikke har noe å si, men som du sier Skytten84, så har det d i realiteten:/
Jeg skal verfall prøve å søke så får vi se hva som skjer:)
Har bare så inderlig lyst til å jobbe i akkurat denne barnehagen

Ja søk! Tenker om de kjenner deg og er fornøyd, så er jo en fast ansettesle på lang sikt.

Søk! Jeg vet om flere som har fått jobb selv om de har vært rimelig gravide på intervju. Er det deg de vil ha setter de inn vikar til du er tilbake!

Ja jeg håper di annsetter meg!:) i er veldig fornøyde med me (sier di vertfall) så krysser fingrer og tær:)

Mener å ha hørt at en må gi beskje på jobben senest 3 mnd før termin.

De har ikke lov til å bruke graviditet som en unnskyldning for ikke å gi deg jobb. Gravide har spesielt vern i arbeidsmiljøloven. Men hva de i praksis gjør er en anna ting. Det skal ikke ha noe å si, emn i mange tilfeller finner de andre ting å "skylde" på....du er ikke pliktig til å informere om graviditet, sykdom og div ved jobbintervju eller i jobbsøknader, og de som ansetter har heller ikke lov til å spørre om dette.

Back
Topp