Noen som vet?

Cicci79

Glad i forumet
Jeg har termin 11 april så kan jobbe frem til 21 mars( Hvis jeg ikke blir videre sykemeldt da) men har bare kontrakt ut denne måneden. Dvs at hvis ikke jeg blir sykemeldt så må jeg få dagpenger dem 3 siste ukene før jeg går ut i permisjon. Kommer det å trekke ned på hvor mye jeg får i permisjonpenger?

Min kontrakt går ut en uke før permisjon, så da ringte jeg nav og spurte hva jeg gjorde da.
Da sa han enten sykemelding 100%. ( noe jeg kommer til og være)
Eller starte permisjonen tiligere.
Eller få dagpenger, men det kunne være en risiko sa han. Så da regner jeg med at han mente det kunne trekke ned. Men du kan jo ringe NAV og høre så får du et sikkert svar ;) 

Det vil nok trekke det ned litt. Men du kan jo gjøre som hun før meg skrev, starte permisjonen din før eller forklare det til legen som kan sykemelde deg til permisjon.

Tror jeg hadde prøvd å få e ny sykemelding frem til permisjonsstart..

Sist gang avsluttet jeg vikariatet mitt 31. juli, og gikk ut i permisjon 8.september. det hadde ingenting å si for mine permisjonspenger iallfall. Reglen er jo at man må ha jobbet  6 av de siste 10 månedene såvidt jeg husker.
Jeg hadde bare fri uten lønn i de fem ukene mellom avsluttet arbeid og permisjon :D

Takk før svar! Vil ikke ta ut mer en 3 uker av permisjon før termin. Og jeg har ikke råd til å ta fri uten lønn. Så da får jeg prøve på å bli sykemeldt resten av tiden.

Back
Topp