Noen som vet...

lillesøster

Flørter med forumet
hvor lenge et svangerskap egentlig varer? Er det 40 uker eller 40+2? Har jo egentlig ingenting å si, jeg er bare nysgjerrig... Det ser ut som både fastlegen min og jordmor regner 40+2, og UL-gynekologen 40. Hvordan regner dere?

Det er vel 40+2, men så var det vel noe snakk om 40+3 på et eller annet tidspunkt også.. vet ikke om de har gått bort fra det igjen eller noe?

Min fastlege har i alle fall regnet 40+2..

Har alltid hørt 40+2

Han som tok UL av meg i uke 13 gikk ut ifra 40 uker.
Legen går ut ifra 40+2 uker
Sykehuset får ut ifra 40+3 uker

Lett å forholde seg til i grunn :P

Usynlig skrev:
Han som tok UL av meg i uke 13 gikk ut ifra 40 uker.
Legen går ut ifra 40+2 uker
Sykehuset får ut ifra 40+3 uker

Lett å forholde seg til i grunn :P

Hahahah, det er litt sånn jeg har inntrykk av at det er denne gangen ja! Pluss at du har den der skuddårsdagen da som "ødelegger" tellinga;)
Da jeg gikk med Daniel var det 40+2 ihvertfall, jeg tenkte og spørre hva de tenker på sykehuset når jeg er på ordinær ul. De "bestemmer" jo termin så da bestemmer de vel hvor langt vi er på vei også..?

Jeg har også hørt 40+2...

Takk for svar jenter :) Skuddårsdag ja, den hadde jeg ikke tenkt på :) Regner med de som setter termin ikke tar med det i beregningen heller... og jeg som hadde termin på 17. mai og greier...hehe :)

40 + 2 i norge, og 40 i sverige. Så kom til sverige og gå to dagerer kortere gravid!! :p
(Som om kroppen _egentlig_ bryr seg...)

I Norge er det vell 40+2 ja, mens omtrent resten av verden sier 40...

Lenelill skrev:
I Norge er det vell 40+2 ja, mens omtrent resten av verden sier 40...

jepp.. er 40+2 i norge, 40 i england,sverige og de fleste andre land ja.. så who knows hvorfor vi nordmenn har "lengre" sangerskap :P satser på de følger godt opp i slutten uansett. :)

40+2, men nå er det diskutert om det skulle vært 40+3! men her holder jeg meg til 40+2 

Back
Topp