noen som vet...

GutteMamma89

Gift med forumet
Novemberlykke 2022
om man kan få boliglån når man har lærlinglønn? emoticon

Sambo får 1,3 alene i lån, men det hjelper ikke her vi bor emoticon

Dere vil få mer sammen, enn han vil få alene. Men tipper at du ikke har så høy årslønn når du er lærling, så dere får nok ikke sånn kjempe, kjempe masse.

Men vil nok tro at dere kommer opp mot 2 mil. Er jo ikke værre enn å gå i banken og høre. Det de trenger å vite er årslønna deres, om dere har andre lån, litt om faste utgifter o.l.

høres vel heller tvilsomt ut synes jeg... men er jo ikke værre enn å gå i banken og prøve.. ;-)

elva* skrev:
høres vel heller tvilsomt ut synes jeg... men er jo ikke værre enn å gå i banken og prøve.. ;-)

Vi fikk lån da jeg forsatt var student. De så på hva jeg hadde i inntekt da, og på hva jeg kom til å ha når jeg var ferdig utdanna. De ga oss lånet ut fra hva jeg kom til å tjene når jeg var ferdig utdanna, men passa på at det var sånn at vi klarte å betale når jeg fortsatt var student.

Jeg vil ikke tro det er så veldig forskjellig med lærlinger. De vil jo ha en høyere lønn så fort de er ferdige.

tror det går greit så lenge du tar en utdanning der du lett vil kunne få deg jobb.
Jeg fikk tatt opp lån på grunnlag av at jeg var hjelpepleier og ikke ville få noe problem med å få meg jobb... hadde ikke fast jobb den gang..

jeg går barne og ungdomsarbeider, så skal ikke være noe problem å få jobb etter jeg er ferdig utifra hva jeg har hørt!... har eksamen på mandag og er lærling fra høsten :))

Har du hatt boliglån før? Om ikke kan du jo kanskje søke førstehjemslån?
Og om dere f.eks velger noen år uten avdrag og kun betaler renter f.eks til du går over på ordinær lønn vil jo det gi dere litt mer frihet også...
Spør flere ulike banker, og har dere hatt en bank lenge har de kanskje litt mer å gi dere ;)

EmilieOGOskars mamma skrev:
Har du hatt boliglån før? Om ikke kan du jo kanskje søke førstehjemslån?
Og om dere f.eks velger noen år uten avdrag og kun betaler renter f.eks til du går over på ordinær lønn vil jo det gi dere litt mer frihet også...
Spør flere ulike banker, og har dere hatt en bank lenge har de kanskje litt mer å gi dere ;)

Glemte helt å svare på denne jeg!! :((

ingen av oss har brukt førstegangslånet vårt...

Det hørtes lurt ut det du sier der :))

Skal sjekke opp!

Back
Topp