Noen som vet?

Nussenasse

Elsker forumet
Hvor lang tid etter samleie skjer befruktningen hvis egget er der?

Sædceller kan leve opp til fem dager, men ta tre dager!
Egget lever i 24 timer.
Når det store skjer kommer vell litt ann på om sædcellene må svømme, eller om de allerde er der når egget løssner. Vi har 9 pp bak oss, å ble anbefalt å ha samleie FØR selve eggløsningen, slik at sædcellene var ferdig med svømmeturen når egget løssner, å da skjer befruktningen rimelig umiddelbart etter samleiet. Nøyaktig vet jeg ikke!!!

Det var den infoen jeg hadde, kansje noen andre har hørt noe annet. Men det funket for oss i alle fall, ble gravid 1 mnd etter konsultasjon med gyn.legen min å hannes anbefaling. Men da målte jeg eggløsningen min, slik at vi var sikker [;)]

Lykke til!

Et tips til, det stemmer ikke at misjonær er den beste stillingen (som mange sier), for da har sædcellene en litt vanskeligere svømmetur. Men bakfra er visst best, fortsatt i følge legen min da!
Å vips her er jeg...gravid! [:D]

Kathrine

Ok! tusen takk. Da har vi gjort alt vi bare kan. Hadde pos el test i overigår og i går. Hadde samleie tirs, ons og i går. Og i rette stillingen! Så nå håper jeg det går riktig vei..Spennende om noen uker da! Skal egentlig ha mensen om en uke, men siden el kom en uke etter hva jeg hadde regnet ut, vil mensen skyves deretter fremmover?( hvis ikke det sitter denne gangen)

Håper den sitter da [;)]

Tvi Tvi Tvi

ORIGINAL: Lille My80
Skal egentlig ha mensen om en uke, men siden el kom en uke etter hva jeg hadde regnet ut, vil mensen skyves deretter fremmover?( hvis ikke det sitter denne gangen)

Jepp, det stemmer.

Mensen kommer nemlig et bestemt antall dager etter EL, IKKE etter siste mens eller noe sånn, så når EL ble forsinket en uke, da blir også mensen forsinket en uke. Det er tiden fra el til mens som er fast, ikke fra menst til el eller fra mens til mens.

Back
Topp