Noen som vet?

Jette90

Andre møte med forumet
Ja, lurer på om det er noen som vet hvordan man går frem når man skal søke om å overta pappa permen? Har tenkt over det en stund nå, men ikke fått fingen ut. Jeg er da hjemmeværende, den eneste jobben jeg er fast ansatt i er 3.hver helg. Så blir ikke så mye peng av det. Har også søkt på høyskole til høsten. Vi har fremdeles ikke fått svar på barnehage søknaden, så jeg går ut i fra at vi ikke får, så da blir det sikkert ikke noe skole på meg heller.( får heller utsette den litt). Sambo er nyansatt i et ny etablert firma, så er fremdeles i prøve tid, og han vil gå betraktelig ned i lønn hvis han skal ha permisjonen. Så noen som vet hvordan man søker? Må vel skrive et brev, ( finnes vel ikke noe skjema for dette?). Og evt hva som er lurt å skrive i en slik søknad?

Sniker litt fra desember. Vi har undersøkt dette da vi også skal søke. Fikk beskjed av Nav at man kun kan overta pappa sin del hvis far er syk, må da ha funksjonsbeskrivelse fra legen som sier han ikke kan ta seg av barnet alene.
Så desverre tror jeg ikke at nyansettelse er grunn god nok, men ville ha ringt til nav å hørt.
Lykke til!

Back
Topp