noen som vet...??

Lilio!!!

Gift med forumet
hva man får utbetalt når man blir avleine mamma el sånn ca??
har begynt og kikke etter leiligheter så blir nok avleine mamma men merker ikke noe forskjell for er jo avleine hele tiden alikevel...

Oi! Har det skjært seg helt med typen?? Det var trist å høre... du får utbetalt endel... tror det er ca 9000 i overgangsstønad, og dobbel barnetrygd pluss støtte til barnetilsyn. Håper det ordner seg for deg, og at det er bedre å være alene enn sammen med barnefaren da.

har du jobb? du får d samme i foreldrepænger som du har nå.. + overgansstønad.. d regner di ut på kor mye du får i foreldrepenger. viss ikke så e vel full overgangsstønad ca9600... + dobbel barnetrygd.  og bidrag..

Æ får utbetalt netto:
foreldrepenger       ca 12500
overgangstønad     ca  4000
dobbel barnetrygd  ca  2000
bidrag                  ca  1000
                             =19500

åj... har ikke regna på d før.. va jo egentlig ganske mye iforhold t ka æ hadde før[:D]

Hei!
Det beste er hvis du drar ned til NAV. Da får du papirer som du må fylle ut. (kan du gjøre hjemme og sende)
Du skal ha en slags stønad og forhøyet barnetrygd. Det er 2 søknader. Også skal du ha bidrag av faren. Da får både du og pappaen et skjema i posten som må fylles ut.
Sånn var det ihvertfall med meg.

ORIGINAL: tonje07

Oi! Har det skjært seg helt med typen?? Det var trist å høre... du får utbetalt endel... tror det er ca 9000 i overgangsstønad, og dobbel barnetrygd pluss støtte til barnetilsyn. Håper det ordner seg for deg, og at det er bedre å være alene enn sammen med barnefaren da.

ja gidder ikke dette her mer han er aldri hjemme og gjør ingenting med mats
er jo så si avleine mamma nå for og si det sånn

ORIGINAL: Esereth

ORIGINAL: tonje07

ja gidder ikke dette her mer han er aldri hjemme og gjør ingenting med mats
er jo så si avleine mamma nå for og si det sånn

Ja skjønner godt at du heller vil være alene da ja...!!! Heller det enn å irritere seg over en som aldri er der allikevel

ORIGINAL: M@lin

*Overgangsstøtte
Denne støtten er for de som skal ha mer utdanning. Den blir utbetalt i 3 år og er på ca 4000,- i mnd.

*Foreldrepenger
For de som har jobbet i 6 av de 10 mndr de gikk gravid. Ca 9000,- i mnd.

*Dobbel barnetrygd
Alle alene foreldre får dobbel. Ca. 2000,- i mnd.

*Kontantstøtte
For de som ikke har en far med i bilde. Eller i mitt tilfelle en far som ikke tener over 140 000 i året.

*Småbarnstillegg
Dette får alle.

Du som har hatt samboer mens du gikk gravid skal ha rett på farsbidrag fra han som er pappa`n. Den er på Ca 3000,- i mnd.

Mitt råd er at du søker på alt! Får du avslag har du vertfall prøvd.

Klem fra alene meg! [;)]

overgangstønaden e på 9600.... viss du har krav på full overgangsstønad.. å man får bare småbarntillegget viss man får full overgangsstønad...

trur kontantstøtta e no du får etter ungen e 1 år....

ja kontantstøtte er jo noe du får om du velger å ikke ha barnet i barnehage det... har ikke noe med faren å gjøre tror jeg [8|]

Back
Topp