Noen som vet?

PINK DIAMOND

Elsker forumet
Vi kjøpte en Maine Coon katt for 1,5 år siden ca. Hun blir 2 år, nå i juni..

Vi mistenker å ha blitt "lurt" og lurer på om Vetrinæren kan sjekke om hun er 100% Mainecoon?

sleng ut et bilde av pusen da :) 

Ser veldig ut som en main coon :)

Her ligger hun på magen min (når jeg var gravid)

ORIGINAL: Kineblomst

Ser veldig ut som en main coon :)

Hun er veldig liten.. Hun er snart 2 år og jeg vet jo de ikke er fullvokste før 4-5 års alderen. Men noen jeg kjenner har maine coon katter som ikke er året engang som er MYE større enn vår.. [8|]

ORIGINAL: *LL*

Hva er grunnen til at dere mistenker hun ikke er main coon?
Kjempesøt pus[:)]

Hun er veldig liten.. Hun er snart 2 år og jeg vet jo de ikke er fullvokste før 4-5 års alderen. Men noen jeg kjenner har maine coon katter som ikke er året engang som er MYE større enn vår.. [8|]

ORIGINAL: *LL*

Hva er grunnen til at dere mistenker hun ikke er main coon?
Kjempesøt pus[:)]

Jo, også ville oppdretteren gjerne ha litt info om hvordan det gikk med hun og sånn.. Vi sendte en oppdatering, fikk et kort svar tilbake. Så sendte vi en til, hørte ingen ting. enda en hørte ikke noe og nå får vi ikke svar uansett..

Her er våres to. Begge er halv main coon... han stripete på bilde er et halvt år, og er myyyye større enn hun over som er over året... 

de kan bli store... hehe...

Her er våres to. Begge er halv main coon... han stripete på bilde er et halvt år, og er myyyye større enn hun over som er over året... 

Halv maine coon ja.. Det vi mistenker at vår kanskje er, men vi fikk beskjed om hel.. og ikke halv.. å føler jo oss lurt om hun er halv.. [&o]

fine katter[:D]

de kan bli store... hehe...

Jeg vet.. hehe.. vår er ikke i nærheten engang[8|]

katta til svigersøs (som ikke er rasekatt) er jo større[:-]

Hva betalte dere for katten, har dere stamtavle på den?
Hva veier den nå da?

Det er jo en hunnkatt, normalvekt for en maine coon hunnkatt er fra 4-6 kilo når de er voksen, hannene blir mye større.

Ut i fra bildene så er det vanskelig å si om hun er renraset, men det kan se ut som hunmuligens er det, bare at hun ikke er av den ekstreme typen. Det er ikke alle maine cooner som lyser "maine coon" lang vei...

(jeg har oppdrett av maine coon)

Kan sikkert være det. TA kontakt med noen main coon oppdretter, og sende de en mail med bilde.
Vi og ble lurt av de vi kjøpte den svarte av.. sååå irriterende.. Men dette var ang kjønn da...

her er eldste pusen katt unge :)

Hvis du vil, så kan du sende meg en PM med navn på oppdretter og hva oppdrettet heter, så kan jeg undersøke litt for deg.

ORIGINAL: Venus83

Hva veier den nå da?

Det er jo en hunnkatt, normalvekt for en maine coon hunnkatt er fra 4-6 kilo når de er voksen, hannene blir mye større.

Ut i fra bildene så er det vanskelig å si om hun er renraset, men det kan se ut som hunmuligens er det, bare at hun ikke er av den ekstreme typen. Det er ikke alle maine cooner som lyser "maine coon" lang vei...

Sist jeg veide hun var hun 3 kg, tror jeg.. hun er kjempe tynn..

ORIGINAL: PINK DIAMOND

Hva veier den nå da?

Er hun sterilisert? Og får hun ormekurer jevnlig og et skikkelig fòr? (kjøpt hos veterinær eller dyrebutikk?)

ORIGINAL: PINK DIAMOND

Hva veier den nå da?

Er hun sterilisert? Og får hun ormekurer jevnlig og et skikkelig fòr? (kjøpt hos veterinær eller dyrebutikk?)

Hun er sterilisert ja. er innekatt, så vet sa vi ikke trengte ormekur. Vi kjøper sånn fòr som oppdrett sa hun brukte, litt fra vanlig butikk og litt fra felleskjøpet.. husker ikke navn..

main coon kan vel bli opp i 10 kg. Har venner med hankatt av denne rasen, og den er vel ca 3-4 år og fortsatt ikke stort mer enn en 7 kg. De hadde også kontakt med oppdretter pga treg vektøkning. Skjøt litt fart etter den bikket 2-3 år...[;)]
Selv har jeg en streetmix damepus på 6 kg. Stor og herlig, men venners pus har blitt større og utrolig flott!
Dersom papirene deres er i orden, er det nok bare å smøre seg med tolmodighet..[:)]

Back
Topp