Noen som vet?

Singlemom

Gift med forumet
Jeg og bf har 50/50 deling på barna. Nå har jeg veeeldig lyst til å studere til høsten, men har jeg krav på noe støtte når det er 50/50? Ser litt mørkt på å jobbe 100prosent, to barn og skole... Har nå ei årslønn på underkant av 400 000kr, men må si fra meg stillingen (dårligere timeslønn) hvis jeg skal jobbe mindre..

Du har i utgangspunktet ikke krav på noen stønader annet enn halvparten av barnetrygden dersom dere har delt omsorg.
Men dersom det er stor forskjell på mors og fars økonomiske situasjon kan den parten som har best økonomi måtte betale noe bidrag til motparten.

Ellers er du nok dessverre stuck med studielån som alle andre. [&o]

ORIGINAL: Minerva

Du har i utgangspunktet ikke krav på noen stønader annet enn halvparten av barnetrygden dersom dere har delt omsorg.
Men dersom det er stor forskjell på mors og fars økonomiske situasjon kan den parten som har best økonomi måtte betale noe bidrag til motparten.

Ellers er du nok dessverre stuck med studielån som alle andre. [&o]

Jo, studielån har jeg jo måttet ha uansett. Men klarer ikke å leve på kun det. Faste utgifter på rundt 15 000 i mnd... Men jeg SKAL klare det! Kan jo jobbe kveld de ukene jeg ikke har barna. Blir knapt i noen år, men er vell verd det. Hvor mye får man i studielån da?

studielånet er på ca. 7300 i mnd. inkl. barnetillegg.

Jeg har ca 8 800 - to barn under 4 år[:)] (og ca 23 000 i august/januar)

Back
Topp