Noen som vet?

Snuppe

Elsker forumet
Hei jenter, og gratulerer til dere som har en liten spire i magen. [:)] Jeg har et lite spørsmål, og håper noen av dere kan hjelpe meg. Jeg sluttet med p-pillene i mars, og hadde siste mens 21.mars. Etter det har jeg ikke hatt mensen, og jeg er ikke gravid. Meeen, det vil jeg jo gjerne bli! Irriterende og frustrerende at jeg ikke får mensen, og nå har jeg ventet så lenge at jeg begynner å bli nervøs for at alt er som det skal være... Er det noen som vet om det er normalt å vente så lenge på mensen etter p-pilleslutt? Bør jeg dra til legen?

Hei [:)] Jeg tok ut p-staven i mars, å da hadde jeg mensen. det tok 42 dager før jeg fikk det igjen. så tror det er normalt at det tar en stund, når man har brukt prevensjon.

Veldig normalt med litt ustabil syklus rett etter p-pille slutt. Men håper for din del at den retter seg raskt [:)]

Mye hormonforandringer som skjer når du slutter på pilla vettu. Men hvis du syns det tar litt vel langt tid, så ta kontakt med legen. Er noen midler der ute som skal gjøre så du får mensen tilbake fortere.

Forresten, du hadde mensen sist på bursdagen min. Litt morsomt=P

Etter at jeg slutta på p-pillen rundt 1. april i fjor, tok det rundt 5 uker fra bortfallsblødningen til neste blødning. Etter det forsvant mensen helt i maaaange måneder. Var hos legen i oktober, og han sa at det (dessverre) var vanlig at den kunne være borte inntil ett år etter pille-slutt. Han spurte om jeg hadde det "travelt", for da kunne jeg få noe som hjalp til med å sette i gang systemet. Fikk tatt blodprøver og alt så normalt ut, så jeg valgte å vente. I desember fikk jeg en ny blødning og hadde etter det en stabil syklus (og spira satt på første forsøk [:D]). Så ja, det er nok vanlig at mensen er ustabil, uten at det er noe i veien. Men ta kontakt med legen din om du blir utålmodig [;)] Lykke til! Og håper det ikke tar like lang tid for deg som for meg, ikke meninga å skremme deg [;)]

Min første syklus etter pilleslutt var på noen og 80 dager[&:]
Håper det ikke blir sånn for deg, noen er jo heldige og får kortere sykluser/blir gravide med en gang[:)]

Takk for svar![:)] Jeg skal uansett til legen om ei ukes tid, så da får jeg høre med henne da.

Back
Topp