Noen som vet??

LittleWonders

Forumet er livet
VIP
Julegavene 2019
Hei alle sammen[:)]

Nå skal jeg komme med et litt dumt spørsmål[8D]
Jeg har ikke ringt legen og bestilt time enda, for jeg tenkte jeg skulle vente litt. Har derimot bestilt privat UL 14 april. (fordi termin er usikker etter SA)
Det jeg da lurer på er om min fastlege kan se i journalen eller noe at jeg har vært på privat UL? Eller kan ikke min fastlege finne ut det med mindre jeg sier det selv?
Jeg vil nemlig ikke at min fastlege skal vite at jeg har vært på privat UL[8D] For da kan jeg kanskje få en til om jeg sier at jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei, er bekymret pga SA sist osv.. Er verdt et forsøk ihvertfall[;)]

Ja, ordinær går jo gjennom legen. Men vil kanskje ikke tro at legen vet om jeg har tatt privat? For det trenger jeg jo ikke henvisning av legen til å gjøre.. Men jeg vet ikke[8D]

Tror ikke fastlegen får vite om du ha tatt privat nei.

nei de får nok ikke vite det når du tar privat. er ikke noe som de kan noter i journalen din for den er det kun fast legen som har. så det an de bare få vite hvis du forteller det. jeg var på privat ul i forrige svangerskap og det står ingen steder i min journal. fastlegen får bare vite det hvis det er han som henviser deg [:D]

Jeg garanterer deg at fastlegen din ikke får tilgang til at du har tatt privat ul hos en privat klinikk. De har to forskjellige journaler, altså seperate, legen får kun vite det om du vil at han skal vite det, hvis du tok den [:D]

Det går nok bra [;)]

Kul smiley forresten [8D]

Back
Topp