Noen som vet??

CLJ

Glad i forumet
Når BF skal betale barnebidrag, skal han betale det fra dagen barnet er fødd? Eller fra permisjonen? Tenker at det er jo greit å få noen kroner til å hjelpe til med alle utgiftene som kommer nå de siste mnd når alt skal på plass.. Men jeg vet ikke reglene på dette. Noen andre som gjør det?[:D]

kjikka på nav sine sider med d sto ikke så mye om akkurat d[&:] ta en telefon i morgen kanskje..
sto jo en del om piravet avtaler elr gjennom nav osv.

det er jeg litt usikker på, men regner med det er fra ungen er født, men tanke på at det også er sånn med barnetrygd.

men du kan ringe nav å dobbeltsjekke !!

Ville spurt på Alenemor/alenefar jeg..regner med de har oversikt der inne [:)]

Jeg er litt usikker på når periodene han betaler begynner å løpe, men man kan jo ikke sette fram krav om barnebidrag før etter barnet er født..Det var hvertfall det jeg fikk opplyst på NAV da jeg var der for å søke om OS. Så jeg vil tro at han betaler fra den dagen barnet er født.. men som sagt, ta en tlf til NAV og spør dem :)

Går også ann å inngå en avtale om at enten så betaler han en del av alt utstyret dere trenger til babyen, eller så må han kjøpe alt det utstyret som trengs til babyen når han skal ha ungen [:)] det gjør helt sikkert at han hjelper deg å betale, for det blir jo dyrt i lengden å ha dobbelt opp med alt.

Tusen takk for svar jenter. Ja, jeg får ta en tlf å sjekke. Men vi kommer nok til en ordning likevel tenker jeg :o) Han er nok med å spanter noe tenker jeg. Ellers får han ikke låne det heller.. hehe[;)]

ORIGINAL: CLJ

Når BF skal betale barnebidrag, skal han betale det fra dagen barnet er fødd? Eller fra permisjonen? Tenker at det er jo greit å få noen kroner til å hjelpe til med alle utgiftene som kommer nå de siste mnd når alt skal på plass.. Men jeg vet ikke reglene på dette. Noen andre som gjør det?[:D]

Starter etter at barnet er født! å Du har satt fram krav om dette.

Back
Topp