Noen som vet? sykt barn dager

Ja, alle... 10 dager til mor og 10 dager til far. Er du alene om omsorgen så får du alle sammen :)

ORIGINAL: Mine3nydelige

Takk for svar..Men har man 15 dager visst man har 3 barn???

Jepp[:)]

kan væll ikke ta 10 daga ætter hverandre? te oss får vi ta 3 daga iløpet av en periode på 16 daga...

ORIGINAL: tuppa86

kan væll ikke ta 10 daga ætter hverandre? te oss får vi ta 3 daga iløpet av en periode på 16 daga...

Det er egenmelding det.

Sykt barn dager er annerledes.

Hos oss kreves det sykemelding/legeerklæring etter tredje dagen hjemme.

trur du kan ta alle men hvis du er på dag 3 el 4 da kan sjefen din kreve legeærklaring

du kan ta alle etter hverandre, men arbeidsplassen kan kreve en bekreftelse fra legen på at ungen er syk fra dag 4. jeg måtte det en gang, kontodamen skrev bare at ungen var syk og jeg kunne ikke gå på jobb..

ORIGINAL: hissigproppen

Det er egenmelding det.

Sykt barn dager er annerledes.

Nei, det va sykt barn daga d va snakk om! Hadd ekstra møte for å gå igjennom all reglan[;)]

wow,trodde det var 10 EGENMELDINGER på ett barn,og hver av de egenmeldingene kan vare opp til 8 dager,skjønner jeg har jobbet på en bedrift der vi var bortskjemt[;)]

ORIGINAL: lindaa87

wow,trodde det var 10 EGENMELDINGER på ett barn,og hver av de egenmeldingene kan vare opp til 8 dager,skjønner jeg har jobbet på en bedrift der vi var bortskjemt[;)]

wow, en fin ordning... burde virkelig hatt mer. hvertfall med småbarn og første år i bhg........ 15 dager på f.eks 3 barn er LITE, klarte oss så vidt med de 10 og noen til på 1 unge i fjor vi.

ORIGINAL: lindaa87

Ja, det må jeg si du har da! Da er det jo bedrift som er bedre enn IA-bedriftene og DET er knall det!
I en IA-bedrift har man 8 egenmeldingen i løpet av en 12mndrs periode, hvor man kan ta ut enten 1 dag eller 8 dager per egenmelding, inntil en total på 24 dager i året.
Arbeidsmiljøloven regulerer det til 4 egenmeldinger i året, maks 12 dager. Bruker du 1 dag, har du brukt opp 3 dager, om du forstår.

Sykt barn dager er det samme både i IA-bedrifter og andre, 10 dager på et år. Forskjellen er at syktbarn dagene går fra 1 januar til 31 desember, mens egenmeldingene går fra dato til dato.

Så hvis du har hatt 10 egenmeldinger som hver kan være opp til 8 dager, så er det jo totalt 80 dager på et år.. Og det er 1/3 av den totale arbeidstiden det, i løpet av et år i fulltidsstilling. Fantastisk hvis dere har hatt det sånn, det må jeg si..

Back
Topp