Noen som vet? Sykepenger:)

SpentDesembermor

Forelsket i forumet
Jeg får sykepenger fra NAV. Jeg ser de har regnet ut penger for perioden 1 til 22 mars, men jeg er sykemeldt til 25 mars, hvorfor får jeg ikke for de tre dagene? Hmm...

Takker så mye for de som tar seg tid til å svare:)

Ring dem og spør[:)]
Man får jo normalt for alle dagene så lenge det ikke er helg. Så umulig for noen av oss å vite.

Tenkte jeg skulle ringe de, men tenkte jeg også kunne høre her også :)

altså...det er jo fredag 25 mars..da skal du jo ha for alle dagene! ta en tlf og hør du!

Eneste jeg kan tenke meg er at du har vært sykmeldt over 8 uker eller hva det er og legen har glemt å skrive ut det ekstra arket. Er noe med at etter så og så mange uker skal man ha en samtale med jobben eller noe også.

Tokk en tlf til de. Jeg er sykemeldt pga svangerskap.

Hun jeg snakket med sa jeg sikkert ville få de utbetalt i slutten av mars.
Da får jeg vente og se og håpe det kommer [:)]

ORIGINAL: TonjeJenta

Eneste jeg kan tenke meg er at du har vært sykmeldt over 8 uker eller hva det er og legen har glemt å skrive ut det ekstra arket. Er noe med at etter så og så mange uker skal man ha en samtale med jobben eller noe også.

det er ikke alle som MÅ ha det møtet!!!

På jobben vår MÅ man! men da er det jo kun ei dame fra bedrifthelsetjenesten som kommer..+ sjefen..men jeg har ikke måttet ha noe brev fra min lege! bare vanlig sykemelding! (er sykemeldt i svangerskap)

ORIGINAL: Pontus

ORIGINAL: TonjeJenta

det er ikke alle som MÅ ha det møtet!!!

På jobben vår MÅ man! men da er det jo kun ei dame fra bedrifthelsetjenesten som kommer..+ sjefen..men jeg har ikke måttet ha noe brev fra min lege! bare vanlig sykemelding! (er sykemeldt i svangerskap)

nei men man MÅ ha det ekstra greiene fra legen på sykemeldinga. Min lege glemte det og jeg måtte få ny.. de stoppa utbetalinger fra en dato. Det er et eget kryss, egen erklæring fra legen i den vanlige sykemeldinga som må med ved en viss uke. Ikke alle leger husker det og da blir utbetaling stoppet. Men det burde Nav se. DOG syns jeg det er rart at man kan få delt opp utbetalinga slik HI sier Nav har påstått... det har aldri skjedd meg, ever.
Møte har jeg aldri hatt heller

Back
Topp