Noen som vet om et smalt bilsete?

IdaG1989

Blir kjent med forumet
Venter 3.mann i Mai. Eldste min er 8 år når bebiss blir født og er nå ca. 134 høy nå. Mellomste er 5 år og må sitte i bilsete en stund til. Ønsker å få plass til en ordentlig pute til eldste å sitte på noen år til.
Vi har en Passat som det er grei plass i. Men med to store barneseter er det ikke så mye plass til å sitte i midten. Vi er derfor på jakt etter er sete til bebiss (og kanskje et nytt til 5-åringen) som er så smalt som mulig slik at det blir grei plass for alle tre bak.
Vi har ikke råd til noe ny bil foreløpig:eek::hungover:

Din eldste burde fortsatt sitte i bilstol et par år til. Jeg vet ikke om noen måte å løse dette på, eneste forslaget mitt er å dra til en forhandler og prøve kombinasjoner av flere stoler i bilen for å se. Vi har nettopp måtte bytte ut vår bil pga samme problemstilling, klin umulig å få tre blistoler i baksetet. Men det var helt nødvendig å bytte bil, så vi kjøpte en bil like gammel som den vi hadde, kunne også vurdert eldre for å få den muligheten. På den måten fikk vi råd, det ble stort sett samme verdi på bilene.

Babysete tar jo ikke så stor plass. Når baby skal bytte sete bør du se etter et beltemontert sete. Britax maxway er smalt og holder lenge, men synes ikke at min satt så veldig bra i det før han han ble litt større(har det som ekstra sete).

Som nevnt, dra til forhandler å prøv flere kombinasjoner! Lykke til :)

Back
Topp