Noen som vet noe om tvangsalg?

Vårbaby13

Forumet er livet
Eg skjønner ingenting! Begynner forfra:

Vi leier en leilighet av ett firma som holder til Oslo ( vi bor i Bergen). Vi bor i ett hus med 9 leiligheter, så det er ett borettslag med høy fellesgjeld. Vi har betalt 15000 i forskuddsleie, og 7500 hver måned. Men nå kommer styrelederen og sier at de har fått en begjæring av tvangsalg av leiligheten vi bor i

For firmaet som har kjøpt leiligheten har ikkje betalt inn til borettslaget. Men vi har betalt leien hver eneste måned nå, og til og med utgangen av Mars. Kontaktpersonen i firmaet får vi ikkje tak i!!! og styrelederen får  heller ikkje tak i han.. Noen som vet hva dette betyr og våres rettigheter oppi dette her ? Ble jo helt sjokket eg no[&o] Håper noen forstod litt iallefall.

Ta kontakt med advokat. Dere har jo oppsigelsestid uansett..

ORIGINAL: TonjeJenta

Ta kontakt med advokat. Dere har jo oppsigelsestid uansett..
Ja vi har jo 2 måneder heldigvis..[:)] og det er nok av leiligheter.. men e kjipt [&:]

ORIGINAL: *bondekone*

pris på ting på tvang blir ofte solgt for det som står i gjeld, kan tenkes derre kan få kjøpt leilighetten billig,men en kan også evt bli kastet ut , ut fra andre jeg har hørt har sagt
Problemet er at vi ikkje får lån av banken til en sånn leilighet som vi bor i nå.. Fellesgjelden er skyhøy, men egenandelen er utrolig lav.. Men skal det ikkje gå ganske lang tid før det blir begjært? Vi flyttet inn i November, han har sikkert ikke betalt siden det.. [&:]

ORIGINAL: lene78

mulighet for dere å kjøpe leiligheten billig kanskje??

Har ikke pailing jeg - lykke til!
tusen takk [:)]

ORIGINAL: gledermeg88

pris på ting på tvang blir ofte solgt for det som står i gjeld, kan tenkes derre kan få kjøpt leilighetten billig,men en kan også evt bli kastet ut , ut fra andre jeg har hørt har sagt
Problemet er at vi ikkje får lån av banken til en sånn leilighet som vi bor i nå.. Fellesgjelden er skyhøy, men egenandelen er utrolig lav.. Men skal det ikkje gå ganske lang tid før det blir begjært? Vi flyttet inn i November, han har sikkert ikke betalt siden det.. [&:]

off kjøp noe uten fellesgjeld, så vet du ka du går til!

ORIGINAL: lykkeligmamman

ORIGINAL: gledermeg88

off kjøp noe uten fellesgjeld, så vet du ka du går til!
ja det var det banken sa og. Eller kjøp hos ett stabilt borettslag med lav fellesgjeld.. Tror vi hører på rådene[:)]

Back
Topp