Noen som vet noe om dette? *håper*

tuppsa89

Blir kjent med forumet

Jeg har blødd siden uke 12, så å si hver dag. Nå er jeg snart i uke 16. Skal man da bli oppfulgt på sykehus med ultralyd? Eller "holder" det med dette aparatet jordmoren har, som gjør at hun hører hjertelyden? Er det normalt å få flere timer hos jordmor enn en gang i mnd den første tiden? 

Hvis noen har opplevd blødninger over lengre tid, så please svar meg :P

Jeg må legge til at jeg har vært på en ultralyd i uke 10 (privat), dette var før blødningene. Jeg har etterpå fått to ultralyder på sykehuset, men det er snart 3 uker siden.

jeg har ingen erfaring med dette, men vil vel tro at du burde bli skikkelig undersøkt på sykehuset for å se hvor blødninga stamma ifra...

Jeg har ingen erfaring emd det, men du må jo ha krav på å bli fulgt opp med ultralyd. Det å høre hjertelyden med dopler sier jo svært lite om hvordan babyen har det i magen. Vet du hvorfor du blør? Ligger morkaka lavt?

Jeg har ingen erfaring emd det, men du må jo ha krav på å bli fulgt opp med ultralyd. Det å høre hjertelyden med dopler sier jo svært lite om hvordan babyen har det i magen. Vet du hvorfor du blør? Ligger morkaka lavt?

blødde litt med nr 1, da hørte dei kun etter hjertelyden
no har eg blødd litt lørdag og søndag og dei vil ikkje en gang lytte til bebisen min..
må vente til 9 august, da skal eg på kontroll.. skjer det mer setter eg foten ned og går på legekontoret, og nekter å gå før dei har sjekket. 
dei bør sjekke mest mulig, men er desverre ikkje uvanlig å blø i sv.skapet så så lenge en ikkje har smerter er det liksomt normalt... (litt frustrert på dei som syns det er greit å ikkje sjekke)

lykke til, håper du får sjekk og at det gir seg

Har ingen erfaring, men høres veldig rart ut at du ikke blir sjekket skikkelig når du har blødd nesten hver dag.
Tror jeg hadde krevd at de skulle sjekket skikkelig slik at jeg visste at alt var ok og hvor blødningen kommer i fra.

Jeg hadde noen blødninger med nr 1, men aldri så langvarige!
Jeg kontaktet lege og legen henviste meg alltid direkte til UL
og gynekologene der var veldig nøye med å finne ut hvor blødningen kom fra!

Jeg tror nok jeg ville krevd det samme hvis jeg var deg!

Noen blør lett og blør ganske mye gjennom hele svangerskapoet.
Etter det jeg har hørt av andre som har opplevd dette så har de ikke hatt noen spesiell oppfølging av den grunn.

Hvis du blør ekstremt mye så ville jeg selvsagt tatt kontakt med lege, men om du blør litt hver dag så er det nok nok å høre at alt er bra når du er hos jordmor.

I starten av svangerskapet er det normalt med time hos jordmor/lege ca en gang i måneden, mot slkutten av svangerskapet er det normalt med en time ca hver 2. uke :)

Back
Topp