Noen som vet noe om danmark?

miriamsmamma

Elsker forumet
For eksempel. om det er mye barnehage kø
Billig å bo
Billig bensin.. osv.???

Ting er generelt billig, men skattene tar inn det som du sparer. Et greit land å være på ferie i, men ikke spessielt lukerativt som fastboende. Når det gjelder barnehagekø vet jeg ikke.

Man får igjen for den høye skatten gjennom å leve i samfunnet. Betaler ingenting for lege bl.a.
Avgiftene er noe lavere.
Aner ikke helt om hvordan det er med barnehagekø...

vi lurer på å flytte ja.. vi må nok ta en prat med komunen

ORIGINAL: miriamsmamma

vi lurer på å flytte ja.. vi må nok ta en prat med komunen

vi har diskutert å flytte dit vi og[:D]

samboe er født i danmark....hadde vært spennende å prøvd å bo der noen år...har sett på et par hus ,men vet ikke om det bare blir med drømmen..hehehe

I forhold til Norge er det ganske likt. De har mindre utbetalinger når det gjelder jobb/lønn det sa min fetter da han var her i sommer at her i Norge tjener man bedre. Men på den andre sia så er det MYE billigere mat og drikkevarer der nede. Strømmen ligger også noen lunde likt, men det med bensin vet jeg ikke helt...

ORIGINAL: mamma`n_til_thea

hvor i danmark tenkte dere på? Jeg anbefaler Odder !

Ja vi har rett og slett tenkt å starte ett nytt liv, det har skjedd så mye dumt nå, at vi må starte med blanke ark...

Jeg aner ikke hvor odder er, men vi vil gjerne bo utenfor byen for det er ikke så syrt som inne i byen.
Så lurer vi veldig på om det er dyrt og om det er lang barnehagekø??

Fanø er en liten idyllisk øy i danmark. derfra bruker du 10 min inntil Esbjerg som er danmarks 3. største by. Vestkysten av danmark... Fantastisk!

billigere bensin i danmark.

... også er det nabolandet til norge[8D]

Back
Topp