Noen som vet når grensen går mellom innvendig og utvendig UL?

-B-

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Jeg er veldig usikker på hvor langt jeg er på vei, men hadde håpet å slippe innvendig UL. Noen hvor langt man må være på vei ca for at de kan ta utvendig?
 
Jeg er veldig usikker på hvor langt jeg er på vei, men hadde håpet å slippe innvendig UL. Noen hvor langt man må være på vei ca for at de kan ta utvendig?
Tror jeg fikk utvendig da jeg var 8 eller 9 uker sist. Hvor langt tror du at du er på vei da?
 
  • Liker
Reactions: -B-
Tror jeg fikk utvendig da jeg var 8 eller 9 uker sist. Hvor langt tror du at du er på vei da?

Da kanskje jeg skal vente to uker ca :)

Jeg vet egentlig ikke siden jeg ikke har fått tilbake mensen etter forrige graviditet. Men testen så 3+ så over 5 uker og jeg symptomene ligner på de jeg hadde når jeg var ca 6 uker sist. Forrige gang var je eksremt trøtt og fikk veldig store pupper rundt uke 8. Det har ikke skjedd enda, bare litt mer trøtt :p
 
Tror det spørs på hvem som tar ul... Tok utvendig i uke 9 og innvendig i uke12 forgje svangerskap.
 
Utvendig fra uke 7 (6+O) der jeg har gått.
 
Jeg fikk først utvendig i 7+0, men de ville ta innvendig også for bedre bilde.
 
Hadde utvendig på 10+2, men både jordmor og jeg var forberedt på innvendig i tilfelle bildene ikke ble gode nok. Det finnes ingen fast grense på det, det avhenger av utstyret de har, kompetansen til den som undersøker, hvor mye polstring det er på mors mage og hvordan livmora er plassert (bakoverlent eller fremoverlent). De bruker den metoden som får gode nok bilder, rett og slett.
 
Jeg skal ta utvendig neste uke. Da er jeg 8+3. Spurte legen om vi skulle ta utvendig eller innvendig og da sa han utvendig så det går det tydeligvis :)
 
Jeg hadde innvendig I uke 8 og utvendig I uke 13:)
 
Takk for svar. Tenkte egentlig at samboeren skulle få være med, men hvis det blir innvendig kan han få lov å vente til neste gang!
 
Tok innvendig i uke 11 sist gang da det var vanskelig å se når hun prøvde utvendig.. Og innvendig når jeg var ca 6+2 nå som jeg virkelig regnet med. Skal på ul igjen når jeg er 13 uker så regner med den blir utvendig:) samboeren min er med uansett, spesielt for han også å få sett det lille inni der:)
 
Jeg hadde innvendig i uke 11 og utvendig i uke 12 :)
 
Takk for svar. Tenkte egentlig at samboeren skulle få være med, men hvis det blir innvendig kan han få lov å vente til neste gang!
De fleste ser ikke noe "privat" selv ved innvendig ul. En er som regel dekt til og uansett.... Mannen din har da sett deg før :) vil tro han sikkert hadde blitt glad for å bli med.
 
De får bedre bildet ved innvendig, i hvertfall såpass tidlig.
Sist var jeg på UL i uke 14, og der var det både inn og ut om hverandre, flere ganger, hehe.
Babisen snudde på seg hele tiden :)
 
Back
Topp