Noen som vet? Migrene?

frkjahn

Betatt av forumet
Ble litt skremt her tidligere i kveld... Plutselig dovnet alle fingrene på venstrehånden bort, skikkelig nummen! Og så ble jeg uvel/uggen og så stjerner i sidesynet. Mannen min har migrene og sier at det er helt likt hans anfall, så kanskje det er det det er?! Har lett murrende hodepine nå. Hvordan er det i så fall med medisiner og svangerskap? Noen som vet av erfaring?

Så skal det legges til at jeg er veldig sliten siden størstejenten vår e nyoperert (fjernet mandlene igår) og jeg er litt stresset pga det. Dårlig natt med oppkast og smerter, stakkars liten! I tillegg har vi begge tvillingene hjemme siden de ikke har barnehageplass. Når jeg tenkte etter her isted har jeg ikke sittet på rumpen i hele dag!! Ikke akkurat tid til fredlig ruging her nei ;) Men slik blir vel tilværelsen som 4barnsmor framover også... 

Sitter bare og venter på å få gi frøkna nattmedisinen sin, så e det rett i seng med hønemor!!

Jeg syntes i det hele tatt medisiner og graviditet er ganske diffust.. Skjønner selvfølgelig at de ikke kan forske på dette like lett som annet men.. Det hadde vært godt å vite!

Jeg har prøvd å finne ut av dette selv, og konklusjonen om at det antagelig går bra er f.eks her http://www.farmatid.no/id/3709.0

Så spørs det jo på anfallene.. Jeg blir helt invalidisert av migrene, så da velger jeg medisin fremfor å lide meg igjennom dagevis med nærmest uutholdelige smerter!

Har kronisk migrene og JM sa jeg skulle bruke en nettside å spør.
Den er gratis og du får fort svar.
De kan ALT om medisin ved graviditet og amming.

http://www.tryggmammamedisin.no

Det er stor mulighet for at migrenen kommer av stresset.
Legg deg i et mørkt stille rom og slapp av =)
Eneste som kan hjelpe utenom medisiner (for meg i allefall) er avslapping og søvn.

God bedring! Håper du er berde i dag =)

Jeg gikk med migrene hver dag de siste månedene av forrige svangerskap. Fikk ikke lov å ta annet enn paracet. Og de har over hodet ingen virkning på migrene:(

Du bør høre med legen din før du tar noen medesiner, jeg plages med migrene. Fikk beskjed av legen om å helst ikke ta noen form for medisin. 
Håper det går bedre med deg. 

Jeg har også vært plaget med migrene i dette svangerskapet, og legen sa hun ikke ville gi meg noe medisin, men fikk masse råd som har hjulpet meg i ettertid :-)

Hei hei :o)

Jeg har slitt med kraftige migreneanfall i noen år nå. De kommer heldigvis ikke så ofte, men utløses gjerne av stress og enkelte matvarer. Jeg har gått på Imigran, som er det eneste som hjelper meg. Anfallene starter som regel med at jeg får veldig vondt bak det ene øyet, siden varierer fra gang til gang, og deretter kommer kvalmen og en sterkere smerte. Det dunker hardt når jeg beveger meg og jeg kaldsvetter og blir utrolig uvel. Det eneste som hjelper er å legge seg i et mørkt, kaldt rom med en kald klut over øynene, ta en Imigran og sovne. Jeg vil tro ut i fra det du skriver at du har stresset litt i hverdagen med alt som skjer og at dette kanskje utløser migrene eller en sterk hodepine.

Nå har ikke jeg vært gravid mer enn 3 mnd, men jeg har ikke hatt noe tegn til migrene hele denne tiden. Min lege sa at kvinner som lider av migrene gjerne opplever at anfallene minsker under en graviditet. Så langt, for meg, så stemmer dette. Jeg har vært i situasjoner som vanligvis ville startet et migreneanfall, men har ikke opplevd et eneste anfall etter at jeg fant ut at jeg var gravid. 

Det er sannsynligvis veldig individuelt, men dersom du snakker med legen din om at du mistenker at du kan få migrene så vil du antakelig i første omgang måtte loggføre hodepinene, hvor ofte de kommer, hvor lenge de varer, hvor kraftige de er og hvor mange tabletter du må ta før du føler at det fungerer. Imigran er bare en av mange ulike medisiner mot migrene, men den kan man i alle fall ta mens man er gravid.

Ønsker deg lykke til med alt :o) Håper dette ga deg litt svar!

Klem

Back
Topp