Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ingen plan om å slutte før jeg eventuelt får beskjed om det av legen %Fortsett til legen sier noe annet. Grunnen til at mange skifter er fordi graviditeten i seg selv gir samme effekt. Men alt som har med det å gjøre skal reguleres av legen og ikke deg alene.
Jeg har LS og har bestandig hørt man må opp i dose når man blir gravid. Dosen kan økes så mye som opptil 50%. Men sjekk med lege. Min sa at jeg måtte ta blodprøver en gang i måneden fremover. Jeg går ikke på levaksin da, men har allerede økt dosen rimelig mye. (Bruker bioidentisk medisin)Heisann.
Jeg går på levaxin 75 mg for lavt stoffskifte, men moren min lurte på hvorfor jeg fortsatt tok det.. er det slik at jeg skal slutte på dette? Får ikke ringt lege før på mandag, så fint om noen vet noe
Jeg får ringe legen på mandag og høre, gyn som har skrevet ut da, skal dit neste tirsdag.Jeg har LS og har bestandig hørt man må opp i dose når man blir gravid. Dosen kan økes så mye som opptil 50%. Men sjekk med lege. Min sa at jeg måtte ta blodprøver en gang i måneden fremover. Jeg går ikke på levaksin da, men har allerede økt dosen rimelig mye. (Bruker bioidentisk medisin)
Dette står på felleskatalogen:Heisann.
Jeg går på levaxin 75 mg for lavt stoffskifte, men moren min lurte på hvorfor jeg fortsatt tok det.. er det slik at jeg skal slutte på dette? Får ikke ringt lege før på mandag, så fint om noen vet noe
Oki, blir litt stressa her. Syns det er rart det ikke ble nevnt da jeg ringte legen og gyn egentlig. Men får ringe på mandag/tirsdag for blodprøve, er ikke hjemme før etter stengetid på mandag. Vil ikke at noe skal skje med den lilleSer du har fått mange svar, men jeg svarer likevel.
Jeg går på levaxin, og fikk for lenge siden beskjed om å øke dosen selv med en gang jeg ble gravid. Opp 25% så langt, sist lå jeg ca 50% over nivået jeg brukte nå før graviditeten. Kontroll hver mnd i svangerskapet er rutine for de som regulerer stoffskiftet.
Det er veldig viktig å ikke slutte med levaxin (og tilsvarende) ved graviditet! Det er skadelig med for lave nivåer, det kan i verste fall føre til utviklingshemming og fosterdød. Hos meg ble det oppdaget problemer med stoffskiftet i løpet av forrige svangerskap, så jeg begynte ikke med levaxin før rundt uke 15. Det gikk bra
Oki, blir litt stressa her. Syns det er rart det ikke ble nevnt da jeg ringte legen og gyn egentlig. Men får ringe på mandag/tirsdag for blodprøve, er ikke hjemme før etter stengetid på mandag. Vil ikke at noe skal skje med den lille
Det er bra. Kan skyldes en kommunikasjonssvikt mellom gynekolog og lege rett og slett. Fordi begynte med levaxin pga stoffskiftet etter utredning for manglende eggløsning, lange sykluser.. har pcos og lavt stoffskifte. Tar 75 nå økt fra 25 til 50 osv. Så får ringe på mandag eller tirsdag, blir flytur på mandag.Det var litt rart ja, men nå er det forskjellige grunner til at folk bruker levaxin da. Altså det er på grunn av stoffskiftet, men noen produserer ganske mye selv, mens andre ikke produserer noe (pga f.eks fjernet skjoldbruskkjertel). Mest kritisk om de som produserer veldig lite eller ingenting ikke får i seg nok. Eller om man plutselig slutter å ta pillene.
Som sagt fikk ikke jeg levaxin før ganske langt ut i svangerskapet sist, og da gikk jeg gradvis opp til 150 ug over flere mnd. Det gikk helt fint. Det at man skal øke med en gang er forbyggende, og generelt ikke kritisk.
Det er bra. Kan skyldes en kommunikasjonssvikt mellom gynekolog og lege rett og slett. Fordi begynte med levaxin pga stoffskiftet etter utredning for manglende eggløsning, lange sykluser.. har pcos og lavt stoffskifte. Tar 75 nå økt fra 25 til 50 osv. Så får ringe på mandag eller tirsdag, blir flytur på mandag.