Noen som vet kjønn allerede?

Ser ut som gutt. Uke 13 + 4.
Men viste ultralyd bilde til ei jordmor på jobb, hun mente det ikke viste kjønn. Så spennende!
 
Fikk vite i uke 12+3 at det er jente vi venter var også på ul i uke 14+2 og i uke 19+3 og fortsatt jente vi venter. Er i uke 22 nå
 
12+3 mente jordmor på fostermedisinsk det var en jente :)

Den hvite «streken» er visstnok loddrett på gutt mens på jente holder den seg vannrett gjennom hele undersøkelsen. :confused005

Her er det ikke fortsatt jente, men en GUTT! :hello2

Det var virkelig ikke tvil på OUL for 6 uker siden. Der var det en utovertiss!

Jeg døde på meg litt av lykke, over en tredje liten gutt må jeg innrømme. :D
 
Gynekologen på TUL var helt sikker på at det var gutt, mens på OUL var jordmor ganske sikker på jente :)
 
Et spørsmål litt på siden her, men på en måte relevant... Er det noen som har lagt merke til hva som står på skjermen når dere har vært på UL på sykehuset? Jeg tenker på den der de fyller inn info om lengde, beregnet vekt hos osv. Helt øverst står det blant annet pasientID og diverse... Har noen av dere lagt merke til at det står "sex" der? La merke til det da jeg var på UL-undersøkelsene med datteren min (som jeg ikke viste at var en datter før etter fødsel). Det sto sex:female ganske langt oppe til høyre. Tenkte at det kanskje var mitt kjønn, men nå er jeg neimen ikke helt sikker. Noen som vet? Skal på ny kontroll om to uker, så kan jo spørre da, men vil gjerne ha en oppklaring litt før.

Uff, sent på kvelden og litt rotete dette, men jeg håper noen skjønner hva jeg mener.

:anyone
 
Et spørsmål litt på siden her, men på en måte relevant... Er det noen som har lagt merke til hva som står på skjermen når dere har vært på UL på sykehuset? Jeg tenker på den der de fyller inn info om lengde, beregnet vekt hos osv. Helt øverst står det blant annet pasientID og diverse... Har noen av dere lagt merke til at det står "sex" der? La merke til det da jeg var på UL-undersøkelsene med datteren min (som jeg ikke viste at var en datter før etter fødsel). Det sto sex:female ganske langt oppe til høyre. Tenkte at det kanskje var mitt kjønn, men nå er jeg neimen ikke helt sikker. Noen som vet? Skal på ny kontroll om to uker, så kan jo spørre da, men vil gjerne ha en oppklaring litt før.

Uff, sent på kvelden og litt rotete dette, men jeg håper noen skjønner hva jeg mener.

:anyone

ikke lagt merke til :eek:
 
Hvor kom det tegnet fra? o_O

Jeg prøvde å skrive at det sto SEX : FEMALE.
For det sto sånn, med store bokstaver.

Er det mitt kjønn, eller mageboeren sitt kjønn?
 
Hvor kom det tegnet fra? o_O

Jeg prøvde å skrive at det sto SEX : FEMALE.
For det sto sånn, med store bokstaver.

Er det mitt kjønn, eller mageboeren sitt kjønn?

skulle tro det var babyen.. Alle som tar ultralyd er vel damet regner jeg med :p
 
ikke lagt merke til :eek:

Mannen la heller ikke merke til det før jeg gjorde han oppmerksom på det. Jordmora hadde gått ut akkurat da og vi ble ikke enige om vi skulle spørre henne før hun kom tilbake.

Nå er vi derimot enige om å spørre, men to uker er lenge å vente...
 
skulle tro det var babyen.. Alle som tar ultralyd er vel damet regner jeg med :p

Ja, ikke sant?
I alle fall på poliklinikk avd. føde?
Men ultralydapparat brukes jo til annet enn å ta ultralyd av livmor med mageboer inni.

Det har f.eks blitt tatt ultralyd av både hjertet, nyrene, urinveiene og blæra mi, for å nevne noe. Og da er det jo naturlig at de taster inn pasientID før de starter undersøkelsen, slik at de kan lagre bildene på riktig pasient. Men er det viktig å ha med kjønnet til pasienten?
 
Ja, ikke sant?
I alle fall på poliklinikk avd. føde?
Men ultralydapparat brukes jo til annet enn å ta ultralyd av livmor med mageboer inni.

Det har f.eks blitt tatt ultralyd av både hjertet, nyrene, urinveiene og blæra mi, for å nevne noe. Og da er det jo naturlig at de taster inn pasientID før de starter undersøkelsen, slik at de kan lagre bildene på riktig pasient. Men er det viktig å ha med kjønnet til pasienten?
Vil tro de ikke flytter på apparatene fra gyn/føde pol og ned på hjerte AVD f.eks :)
 
Skulle egentlig ikke vite,men legen plumpa ut med det når di sjekket at beibien hadde det bra den kvelden jeg ble innlakt med kraftig nyrebekken betennelse og sepsis :rolleyes: da var jeg 16 uker.
Så da spurte jeg hun som tok oul noen uker etter om hun så kjønn , og hun sa samme. :joyful:
 
Back
Topp