Det er akkurat slik vi har det, og derfor prøvde vi rett og slett å holde igjen maten en periode. Nå kjenner vi igjen forskjellen på sulten og trøtt, og det er veldig greit.
Hvis vi tror han har vondt i magen prøver vi noen ting;
Først legge han på magen min og stryke oppover ryggen for å rape
Så går mannen med ham, han liker spesielt å ligge med magen på armen og se ned. Han får ut mye luft på den måten
Om alt annet feiler legger jeg ham over låret og støtter armene hans med min, mens jeg stryker oppover på ryggen. Det funka knallbra i starten, men nå liker han det ikke så godt.
Så svøper jeg ham. Ja, pakker ham godt inn i et teppe. Jeg har et som funker fint, og holder på å strikke et til. Legger ham med ett hjørne under hodet, så legger jeg den ene arma inntil siden og legger et sidehjørne over ham, og under stumpen, lett stramt. Deretter løfter jeg opp hjørnet over bena. Jeg lar det være plass til bevegelse der. Så legger jeg den andre arma over og bretter det siste hjørnet over ham og godt rundt ham, så han ikke kommer seg løs.
Vi merker enorm forskjell, han bruker veldig lang tid på å sovne når han er "løs" og sutrer mye, for han klarer ikke å roe seg når armer og ben går i ett. Men han blir ikke rolig i svøp dersom han har luft i magen eller bæsj i bleia, så vi passer på at han er ferdig med det først.