Noen som vet? Fra "dagpenger" til sykepenger?

Perlesnora

Elsker forumet
Jeg er 7-8 uker på vei[:)]
Desverre har jeg blødd litt igår, og idag ble jeg sykemeldt 50%

Fram til midten av mars var jeg i fast vikariat, meldte meg arbeidsledig-menn nærmest full jobb likvel så har ikke mottatt dagpenger.
Har vekslet mellom tre jobber og mye att og fram, gikk helt fint egentlig, men legen mente at jeg måtte roe ned noen hakk.
Han sykemeldte meg 50%, nå lurer jeg på hvordan de blir å regne sykepengergrunnlag? Går det automatisk på det jeg ville ha fått i dagpenger, eller regner de det på nytt? Jeg taper jo mye på å få dagpengegrunnlaget i forhold til det jeg kunna tjent om jeg hadde kunne jobbet!???

Men, men, så glad for lille mini i magen, håper den holder seg der[:)]

Tusen takk for eventuelle svar!

Lurer jeg også på! [:)] Jeg er selv bare rineg vikar, men får jobbe nesten 100%. Er 7 uker på vei og døds dårlig! så blir ikke mye jobbing for tiden, og dagpengene er ikke mye å skryte av iforhold til det man tjener når man jobber. Jeg trodde ikke man kunne få sykemlding når man ikke var fast ansatt noe sted jeg......

Jo det kan du, men da regner de over de 3 siste årene du har jobbet. OM ikke jobbsituasjonen din har endret seg betraktelig. Det er NAV som betaler ut sykepenger når du ikke er fast ansatt. Du må ha et skriv ifra arbeidsgiveren din om at du er vikar og hvor mange timer du jobber i uka sån ca. I tilegg må du levere inn alle lønnslippene dine ifra det siste året. Det måtte i allefall jeg. Jeg endte opp med og ikke levere inn noe, jobbet det jeg kunne og stemplet de andre dagene. Orker rett og slett ikke sette meg inn i alt på NAV. Nå har jeg søkt på to nye jobber og håper en av de "går inn". Om ikke så får jeg gå ifra dagpenger og over til permisjonspenger...Heldigvis tjener gubben godt, for jeg går ned i lønn på ca 3000 kr i mnd! Blir å ligge på rundt 16 000 kr i mnd, og til vanlig får jeg utbetalt rundt 19- 20. Kjipt, men når spiren ikke ville sitte før så.... Klarer oss fint:)

Jeg går fra ca 18000 utbetalt til 13000 i mnd, pga bekkenet mitt og at jeg går på aap i tillegg til jobb og ikke har rett på sykepenger, så velkommen i klubben på å tape penger:-/

Back
Topp