Noen som vet forskjellen på

shiby

Forumet er livet
Vanlig tørketrommel og kondenstørketrømmel?? [8|][8D]

Lurer litt på om jeg skal kjøpe tørketrommel... men har ikke peiling på hva jeg burde kjøpe [8|]

Vi har hull i veggen inne på vaskerommet vårt, som er beregnet til tørketrommel

Har ikke peeeeeeeeeeeeeiling,har ikke noen av delene...[:)]

ORIGINAL: Karla

vanlig tørketrommel krever at du har et slikt hull i veggen, mens kondens kan settes opp hvorsomhelst... med kondens må en tømme den for vann innimellom, og fjerne lo fra en slik boks.

Okei, så da trenger jeg egentlig bare en "vanlig" tørketrommel? [:)]

Takk for hjelpa=)

Forskjellen er at vanlig tørketrommel spyr ut vanndamp, og en må derfor har et rør ut av veggen slik at fukten ikke kommer inn i rommet.

En kondenstrommel har en funksjon som kondenserer dampen, slik at vannet samles i en beholder eller går rett i avløpet (alt etter hvilken trommel en har og hvordan den kobles opp).

Fordelen med vanlig trommel er at du er helt sikker på at all fukt kommer ut av huset. Fordelen med kondens er at en slipper å tenke på noe hull i veggen. Før var det ofte et problem at det allikevel kom en del fukt fra kondenstrommlene, men de er nå blitt så bra at det ikke skal være noen fare....

Kondenstørketrommel samler vannet fra klærne i en beholder som du tømmer etterhvert
Vanlig slipper kondensen(Vannet fra klærne) ut via en slange som må ut gjennom et hull i veggen som du hadde:)

Takk for svar alle sammen =)

Nå lærte jeg noe idag også [8D]

Back
Topp