Noen som vet - blindtarmbetennelse hos barn?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Skjønner man det om barnet har blindtarmbetennelse?
Ungen vår snakker om: "bølgefølelse i magen, som er vemmelig".
Har nesten ikke spist noe, tar bare små biter av brødskive. Og drikker lite, stikker etter dobesøket.

Har endelig sovnet nå, for er så trøtt, men jeg og sambo diskuterer om vi bør ringe legevakten?
Tenker om det kan være blindtarmen? Eller er det så voldsomme smerter at barn ikke vil kunne sove?

Forsøkt å ggogle det, og leser at det kan være atypisk hos barn, hva nå det betyr. Og at smertene kan avta om det sprer seg.

Hadde noe vondt i magen igår også, men ikke konstant. klaget mer idag, og prater om disse bølgene. Ville dere vekket barnet å dratt til legen nå? Eller ventet til imorgen? Føler det er leit å vekke også, vanskelig å vite hva som er best; søvn eller lege?

Feber har steget iløpet av dagen; er nå rundt 38,3.

Håper noen kan gi noen råd, tanker. Vil være en god mor og gjøre det beste. Men hva er best?

Dytter for deg, men kan desverre ikke hjelpe.

Tror blindtarmsbetendelse er ekstremt vondt etter det jeg har hørt.

Tror ikke han hadde sovnet om han hadde blindtarmbetennelse, men kan jo være lurt å ta han til legen i morgen om han ikke er bedre.

Det vi tenkte også. Men blir jo litt hysterisk mor når jeg leser at smertene kan avta osv. Og at det kan gå ca 48 timer. Redd for å gjøre noe feil, overse ting osv. Men sikkert rett; må jo være vanskelig å sove om man har blindtarmbetennelse.

Det som fikk oss til å tenke dit, var en liten barnefinger som pekte ned mot høyre side, for å vise hvor det var vondt.. [&o] [:o] [8|]

Får sjekke inn med jevne mellomrom, tror vel vi får besøk i sengen vår inatt også. Og det er vel kanskje det beste, om det skulle være noe. Ringer uansett legen imorgen tidlig.

Takker for svar! [;)]

Du kan prøve å trykke nede til høyre i magen, også slippe fort.
En lege sa til meg engang at om det er blindtarmen, så gjør det ikke så vondt når du trykker, men når du slipper igjen.

Takk for tipset! skal prøve det. nå må jeg inn, ungen gråter.. [:(]

Hei!

Hvor gammel er barnet? Blindtarmen min hadde sprukket da jeg var ca 9 år gammel, husker det som i går!
Legen som undersøkte med hadde svært dårlig tid, jeg likte han ikke, så sa ikke til han at jeg hadde svært vondt=
Resultatet var at den "vanlige" blindtarmbetennelsen ble til at den sprakk, noe jeg kunne ha dødd av tre timer
senere. Sykehus oppholdet mitt varte vel i nesten to måneder :(

Poenget mitt er at barn ikke alltid sier det de tenker. Ikke at jeg tror at barnet ikke liker dere altså!! Hehe
Men i alle fall, jeg hadde ringt med engang og ikke nølt med å reise.
Håper jeg ikke skremmer deg, men akkurat med dette har jeg svært dårlig erfaring, derfor ville jeg ikke tatt
noen sjangser her!!

Lykke til! Kanksje det ikke er noe av dette i det hele tatt :)

Back
Topp