noen som vet ang voltaron og voltaren

....123456

Forumet er livet
er dette det samme??vet at man kan få kjøpt voltaron (tror eg det heter) på apotek. har et ødelagt knee tydeligvis og har hatt dette tidligere.. på slutten a dagen i dag klarer jeg ikke gå i trapper (er en nødvendighet da dattera mi sover nede og badet er nede, stua soverommet vårt er oppe)
når jeg har hatt det sånn før har en kur på voltaren hjulpet. men legen min er ikke på jobb før onsdag og tenkte lurte derfor på om dette var det samme..

ORIGINAL: merete_80

Kan du ikke kontakte legevakta?

Jeg gjetter på at det ikke er det samme, uten at jeg har sett hva som står på Voltaron pakkene. Det som selges reseptfritt er jo som regel mye svakere enn det man får på resept. I tillegg mener jeg at legemidler bør tas i samråd med lege, selv om man har hatt noe lignende før.

jeg vet hva det er. er en skade på leddbåndet tror jeg (eller korsbåndet) så når jeg har gått mye eller mye i trapper og bært tungt. alt dette har jeg gort i forbindelse med flyttingen.. tenkte og jeg skulle ringe henne på onsdag, men er hjemme alene med begge unga og er 20 mmin til legevakt. så om jeg bare kunne fått sambo til å innom butikken her (miniapotek når han kom hjem i 10 tiden så hadde jo det vært ypperlig..

Voltarol  og Voltaren er IKKE det samme. Voltarol er det samme som Cataflam. Generisk navn på Voltaren er Diclofenac, og på Voltarol er det Diclofenac Kalium.  

Indikasjoner for bruk av Voltarol: milde til moderate smerter som hodepine, tannpine, menstruasjonssmerter, muskel og leddsmerter, f.eks. ved influensa og forkjølelse. Febernedsettende.

ORIGINAL: arquinne

ORIGINAL: tuskepus

Voltarol  og Voltaren er IKKE det samme. Voltarol er det samme som Cataflam. Generisk navn på Voltaren er Diclofenac, og på Voltarol er det Diclofenac Kalium.  
Indikasjoner for bruk av Voltarol: milde til moderate smerter som hodepine, tannpine, menstruasjonssmerter, muskel og leddsmerter, f.eks. ved influensa og forkjølelse. Febernedsettende.

Det er feil.

Fra Fellerskatalogen:

M01A B05
Diklofenak
Cataflam Novartis tabl.
Diclofenac ratiopharm enterotabl.
DiclofenacKalium ratiopharm tabl.
Modifenac Actavis kaps.
Voltaren Novartis enterotabl., inj., supp.
Voltarol Novartis tabl.

den skjønte jeg skjønt lite av... hehe...

Voltaren er jo mye sterkere..
Det fikk jeg i sprøyte form når jeg hadde nyresteinsanfall tidlig i svangerskapet..
Og fikk til nød med meg 2 tabletter hjem.. Voltaron eller hva det heter er jo no mer liknende paracet er det ikke??[:-]

ORIGINAL: ToSmå2010

Det fikk jeg i sprøyte form når jeg hadde nyresteinsanfall tidlig i svangerskapet..
Og fikk til nød med meg 2 tabletter hjem.. Voltaron eller hva det heter er jo no mer liknende paracet er det ikke??[:-]

Til nød? [8|] Voltaren er jo ikke noe sterke tabletter! [:)]

Hvis du syntes Voltaren var helt supre så ikke kjøp deg Voltarol... Du kommer til å bli så skuffet... Langt ifra lik.. Mye mye svakere.. De funka ikke på meg og jeg er vant til voltaren..

ORIGINAL: *~DramaQueen~*™

ORIGINAL: ToSmå2010

Til nød? [8|] Voltaren er jo ikke noe sterke tabletter! [:)]

Det jeg fikk var sterke tabletter hvertfall, hvis ikke så hadde jeg ikke hatt noe nytte av de når jeg hadde nyrestein.. Og jeg fikk de av overlegen på sykehuset etter han hadde snakket med flere andre leger og forsikret seg om at jeg kunne bruke de og de ble enige om at jeg til nød kunne ta det. Og fikk da beskjed om at jeg ikke måtte finne på å bruke de etter uke 12. [:)] Får ikke kjøpt de jeg har resept fritt på apoteket hvertfall..

Jeg fikk voltaren i 6mnd jeg, for et vondt kne(menisken) og det var 50mg, 3 om dagen. Virket betennelses og smertedempende. Og så har jeg det i stikkpiller i tilfelle gallesteinsanfall(også fått av lege). Så det er ikke et legemiddel som er kjent for å være farlig. I sverige er det reseptfritt opptil 25mg. Tror du fint kan ta voltarol til du kommer deg til lege og får resept, for det blir jo dyrt i lengden med så svake tabletter.

Back
Topp