Noen som vet ang vannkopper??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Hvis gutten her får det, vil lille jenta bli smittet eller får hun mine antistoffer siden jeg ammer??

Kommer an på hvor gammel hun er, de første månedene har babyen antistoffer fra mor etter svangerskapet :-)

Er vannkopper i bhg til mini nå.. og lillesøster er 1,5 mnd gammel.. så da slipper hun unna hvis mini får det?

Jeg kjenner en liten en som fikk vannkopper da han var 3 mnd. Han ble fullammet.

Lykkeliky skrev:
Jeg kjenner en liten en som fikk vannkopper da han var 3 mnd. Han ble fullammet.

Er det veldig dumt om hun får det når hun er så liten?? Blir de dårlige?

hun har vell da ganske stor sannsynlighet for å få det og muligens blir hun da enda kraftigere angrepet enn broren. Er slik at søsken som blir smittet blir så utsatt for mye smitte at de deretter blir hardere angrepet.

Men det tar 2-3 uker fra smitte til det bryter ut. Er ikke noen fare om hun får vannkopper, men de første 3 ukene i babyens liv er vannkopper skummelt, det vil svekke imunforsvaret og gi økt sjangs for lungebetennelse og hjernehinnebetennelse blandt annet, og sannsynligvis vil nok barnet bli lagt inn på sykehus.

Qualitas skrev:

Lykkeliky skrev:

Er det veldig dumt om hun får det når hun er så liten?? Blir de dårlige?

Denne her tassen ble ikke så dårlig av vannkoppene, men fikk ettersykdommer. De minste er ekstra utsatt for ettersykdommer pga manglende immunforsvar, så det er det veldig viktig å være obs på.

Back
Topp