noen som vet ang sykemelding?

hønselovisa!

Forelsket i forumet
jeg har legetime i morra, og vurderer kaste inn hankle i 2 ulers tid.. er totalt tappet for energi og til helga går jeg på 4 netter m nattevakt.. har ikke noe overskudd. jeg har en 35 prosent fast nattstilling(som begynte i desember) i tilegg har jeg jobbet dag å kveld, så det har vært nesten 100 prosent..men fra 20 des til nå har jeg kun hatt netter siden jobben har flytta å jeg ikke trengs på dag/kveld før i beg av februar.. er det sånn at de da regner ca intekt fra det jeg har hatt de andre mnd?? og er det jobben ell nav som betaler de første 14 dagene?

Hva du får utbetalt i sykepenger regnes ut ifra din grunnturnus,altså den faste prosenten du har i stilling. sykemeldingspenger regnes ikke utifra ekstravakter du har hatt. her er det arb.giver som betaler 14/16 første dager og så går det over til nav etterpå.

Men de har da regnet fra ekstra vakter før! Om man ikke har noe fast gjør de jo det??? Og uansett så går de vel på ca utbetaling når man har to stk arb forhold?? Før tok de gjennomsnittet av ekstra vaktene iallefall

Mener bestemt det er noe annet når det kommer til sykemelding. Derfor har hvertfall vi alltid en grunnturnus liggende i bunn,i slike tilfeller. Da får vi utbetalt fastlønnen kan du si,har vi jobbet ekstra vakter itilleg blir ikke de regnet med. Men om du tenker på permisjopn,så er det rett at dem kan regne med ekstrajopbbing om man har hatt spesielt varierende inntekt.

noe så teit.. for om jeg er legeer sykemeldt enn 14 dager tar jo nav over å da kan regner de jo sykepenger av siste mdn.. får be om sykemelding i bare 35 prosenten da, slik at jeg ikke taper på det.. er jo natt å lite hendig kjenner jeg...

Du kan ikke sykemelde deg fra ekstravakter du ikke har,har du dermed mange ekstravakter i turnus den nærmeste tida og at du har fått dem for lenge siden kan det være du kan ha rett på sykepenger for de og ,utover den gate prosenten du vanligvis går. Akkurat den biten er ikke jeg sikker på,men blir du sykemeldt nå så er det hvertfall utifra din stilling (altså de 36%) og du får sykepenger/lønn utifra det.

Gate=faste

du får kun sykepenger for fast stilling og ekstravakter du skal ha som du ble satt opp på for 14 dager siden eller mer

Aner ikke, jeg og NAV regler er ikke venner!

Du har en fast 35 prosentstilling, og det er den du kommer til å være sykemeldt i fra, og det er mest sannsynlig at det er arbeidsgiver som vil fortsette å utbetale din lønn, og får lønnen din refundert fra NAV. Ergo vil du bare få sykepenger for den 35 prosentstillingen du har. Tror ikke jeg tar mye feil her nå.

Ja men leste om at NAV skal betale for det du har ekstra, altså 35 prosent fra jobben og resten fra NAV.. Om ikke taper man jo på em alt stilling å det er jo bare tull! Blir jo ikke mye perm penger av 35 prosent hel når jeg faktisk jobber 100

Ja men leste om at NAV skal betale for det du har ekstra, altså 35 prosent fra jobben og resten fra NAV.. Om ikke taper man jo på em alt stilling å det er jo bare tull! Blir jo ikke mye perm penger av 35 prosent hel når jeg faktisk jobber 100
permisjonspenger og sykepenger er jo helt forskjellig for permisjonspengene blir jo regnet ut fra de 6 beste av 10 siste mnd...

Ja men da vil d jo si at jeg absolutt ikke kan sykemelde meg eller at jeg må si om 35 prosenten så jeg får sykepenger fra NAV i steden, for d er jo den lønne jeg har nå jeg må ha

Ja men da vil d jo si at jeg absolutt ikke kan sykemelde meg eller at jeg må si om 35 prosenten så jeg får sykepenger fra NAV i steden, for d er jo den lønne jeg har nå jeg må ha
Åja sånn ja, men jo du kan jo sykemld deg hvis du har behov for det, jeg tror nok ikke det blir mer enn 4 mnd sykemld til sammen gjennom hele svangerskapet vel? og dem regner jo de 6 beste av de 10 siste mnd så da har du jo litt slingring.... Men jeg kan ikke svare deg sikkert på hvordan arbeidsgiveren din vil gjøre det så det er gjerne best å høre med h*n, for kanskje dere kan komme til en enighet...

Greia er jo at jeg har to stillingsforhold i sykehuset østfold, på to Avd. En som ekstra og en på 35%.. Om jeg ikke får sykepenger for det som er ekstra vil jeg jo tape voldsomt med penger, da lønner det seg jo å si den faste opp da, for da betaler jo NAV sitt lønn??

Leste på generell nå at jeg kan få fra begge om jeg sender inn ett skjema gjennom NAV.. Jeg får ikke jobbe mer når magen vises pga risikoarbeid, men da kan jeg søke svangerskaps perm

Dersom arbeidsgiver betaler sykepenger utover de første 16 dagene betaler de for din faste stilling, og NAV for det du har jobbet utover din faste stilling. Om NAV betaler sykepenger etter de første 16 dagene betaler de ut fra lønnen du hadde de siste 14 dagene (evt siste mnd) før du ble sykemeldt. Har du hatt variabel lønn kan du be om et gjennomsnitt. Uansett får du utbetalt mer enn din faste stilling om du har jobbet mer enn det.

Åhh takk å lov:) trenger jeg to sykemeld da?? Har bevisst ikke jobbet mye siste 2-3 uke e pga sliten men vil nok be om ett gjennomsnitt for ligger normalt på 21000 ut bet

Back
Topp