Noen som vet ang pristilbud og prisøkning? *langt*

Happygirl84

Forumet er livet
VIP
I august 2010 fikk vi pristilbud fra en rørlegger som skulle legge opplegg for bad i 2.etg som vi innredet. 
De kom og gjorde klar, og jeg sa at vi vet ikke når vi får gjort ferdig badet pga økonomi. Men det var helt greit, vi skulle bare ta kontakt når det var klart for tilkobling. Dette stod også i forespørselen vår, at ferdigstilling av badet ville bli på et senere tidspunkt!

Nå i slutten av august var det på tide med tilkobling. Jeg kontakter dem, og sier vi er klare for tilkobling neste uke (altså uka etter jeg kontaktet dem). Jeg får da svar sent fredag kveld, om at de kommer mandag morgen. Da var jeg på fjellet, og fikk ikke lest mail før søndag ettermiddag.

Svigerfar som den helga skulle hjelpe oss med å sette opp kabinettet (det eneste som gjenstod før de kunne komme), var blitt syk og kunne ikke hjelpe til. 
Jeg sender da svar om det.

Vært mye frem og tilbake. Det siste de sa var at de hadde mye og gjøre, og kunne ikke komme før etter 1.nov. Har sendt 2 mail ang dette, og fikk svar først igår kveld kl 23!
Da fikk jeg (for andre gang) til svar at vi kunne ikke når de hadde mulighet, og nå har de så mye å gjøre. Og derfor blir det vanskelig å hjelpe til. Og lurte på om kanskje vi skulle finne noen andre som hadde tid.

Jeg svarte og forklarte hvorfor vi ikke kunne den gangen, og at jeg synes dette er litt urettferdig. Og hvem som står til ansvar om vi får noen andre til å koble. 

00.44 fikk jeg ny mail. Hvor det står at denne jobben har tatt svært lang tid (noe de visste!), og at det har vært prisoppgang på deler og lønn. At vi forventer å betale kun det som er satt opp i prisoverslag, og at vi ikke er villige til å betale for det vi mener kan komme i tillegg.

Skjønner IKKE hvor han har fått det fra! Han skrev også tidligere at det kan komme på mer i pris pga deler, og det svarte jeg at jeg er klar over og at dette også står i prisoverslaget.

MEN når vi har fått et tilbud, og det står ingenting om forbehold om prisstigning på lønn eller deler, da kan de ikke forlange det da?? 

Ble bare så forbanna av den mailen der altså!! ER det mulig å få noen andre til å koble til på en jobb de ikke har gjort??

Sorry langt, ikke sikkert noen gidder lese dette engang men....

Hadde jeg vært deg hadde jeg ihvertfall brukt en annen rørlegger. Disse her har tydeligvis ikke tatt et kurs innen service, for å si det sånn.

(og, jeg er ganske sikker på at dere kun skal betale det dere fikk tilbud om, med mindre det står "med forbehold om prisøkning" i papirene, men ikke skyt meg om jeg husker feil.)

Er det jeg mener også.. Og det står ingenting om forbehold i tilbudet, kun at evt deler kommer i tillegg..

Men spørsmålet er om noen andre vil komme og koble til en jobb de ikke har gjort da... Og hvem står ansvarlig om noe skjer liksom..

Altså, hvis du har fått et prisoverslag, så kan håndtverkeren går over med maksimum 15% uten at han trenger å gi beskjed om det.

(2) Er det gitt prisoverslag, skal prisen ikke overstige det oppgitte beløp vesentlig, og iallfall ikke med mer enn 15 prosent. Dette gjelder likevel ikke dersom en annen prisgrense uttrykkelig er avtalt eller tjenesteyteren har rett til pristillegg etter § 33.

(http://www.lovdata.no/all/tl-19890616-063-006.html#32
   Kapittel VI. Forbrukerens ytelse (betaling, medvirkning). §32, 2)

Back
Topp