Noen som vet ang migrene?

Dråpe

Elsker forumet
Om man først har hatt et migreneanfall, er det da det det samme som at man har "fått" det? Altså, trenger det å bety at nå kommer man helt sikkert til å oppleve flere? Eller kan man være heldig å få bare den ene gangen? Vet ikke stort om det jeg se...mulig det er et dumt spørsmål...[;)]

ORIGINAL: Dråpe

Om man først har hatt et migreneanfall, er det da det det samme som at man har "fått" det? Altså, trenger det å bety at nå kommer man helt sikkert til å oppleve flere? Eller kan man være heldig å få bare den ene gangen? Vet ikke stort om det jeg se...mulig det er et dumt spørsmål...[;)]

jeg har migrene og anfallene kan komme når som helst,sleit veldig på ungdom skolen men nå har jeg det bare få ganger i året!!
gå til legen,da får du sterkere piller som du skal ta når du kjenner at anfallene kommer!

ORIGINAL: Dråpe

Man kan oppleve kun et anfall i sitt liv og aldri mer. Men mange får flere anfall. Noen får et par i året, andre et par i uka..osv. Alle varianter.

Er ikke sikkert det var et migreneanfall selv om symptomene var de samme. Men om det var det så ville jeg tro at du har 'anlegg ' for å få det, men det betyr ikke at du vil få det hele tiden. Noen er mye mer utsatt enn andre.

Migrene er en kronisk sykdom...så om du har fått det kommer det mest sannsynlig et anfall igjen en gang. Gj.snittlig har migrene-pasienter 1-2 anfall i mnd.
Jeg har hatt migrene helt siden jeg gikk i barnehagen og det er helt pyton[:'(] 
Håper ikke du har fått det!

Det første du må spørre deg om er , har du virkelig hatt MIGRENE ? For det er utruleg mange andre vondt i hovudet som kan likna.

Migrene kjenneteiknes av smerter berre på den eine sida av hovudet, det er som hjernen er delt i to. Det er faktisk litt artig, besynderlig nok[&:]

Eg sliter jevnlig med migrene, og eg bruker triptaner.(Imigran Radis) Om du er i tvil kan du neste gong du får det, ta eit triptan, hjelper det og blir du varm i hovudet, har du migrene, hjelper det ikkje har du noko anna.

Det er mykje som kan utløysa migrene, men har du fyrst fått det, er det nok ikkje siste gongen, trur eg då.

Usj, høres jo ikke helt lovende ut...håper jeg er heldig og det holder med den ene gangen.
Ble så ordentlig dårlig i dag, lagde mat og følte meg i veldig god form! Men da jeg gikk ut i stua for å skru på tv`n hadde jeg store problemer med å se hva som var på skjermen, og rundt også for den saks skyld. Og "pang" så hadde jeg bare sinnsykt vondt i ene siden av hodet. Måtte gå å legge meg uten maten min, og ble kjempe kvalm. Lå i senga i flere timer i dag med gardinene trekt for...

Tenkte ikke i det hele tatt at det kunne være migrene der å da. Men så snakket jeg med svigerfar i stad, han er plaget av det, og da sa han at jeg hadde akkurat de samme symptomene[:o]

ORIGINAL: M@mm@08.12.07

Det første du må spørre deg om er , har du virkelig hatt MIGRENE ? For det er utruleg mange andre vondt i hovudet som kan likna.

hmm... jeg har vært veldig mye plaget med vondt i hodet før, men aldri hatt noe lignende det i dag. Kom så utrolig plutselig, og jeg hadde ikke vondt i nakken slik jeg pleier å ha når jeg har vanlig vondt...Håper ikke jeg har fått det da.[:o]

ORIGINAL: *Lilla Gumman*

Sender deg en trøsteklem!

Tusen takk for den! Så snill du er[:)]

Back
Topp