Noen som vet ang. klage på barnehageplass? Lillebror fikk ikke plass i storebrors barnehage...

maispirrevipp_bakes

Forelsket i forumet
Jeg fikk brev i dag om at lillebror ikke fikk plass i storebrors barnehage, men fikk tilbud i en annen barnehage enn storebror går i.[:(] Men jeg har jo (Selvfølgelig) ikke lyst at de skal gå i hver sin barnehage. Ikke har jeg "tillit" til den barnehagen han fikk plass i heller... Men vet jo at det ikke er alle forunt å få plass i det hele tatt da. Men her i området skal det være 100% dekning.

Jeg skal snakke med styreren i "vår" barnehage i morgen, men liker å vite litt ang. klager og slikt før jeg snakker med henne.
Siden storebror går der fra før, skal jo lillebror ha fortrinnsrett i køa. Men jeg kan ikke skjønne at det er så mange småsøsken som skal begynne på den minste basen, at ikke alle som har søsken i barnehagen får tilbud om plass.[8|]

Jeg var "dum" nok til å skrive opp den andre barnehagen på andreplass, selv om jeg ikke ville ha han der[&:].Si da at noen har søkt kun om plass i vår barnehage, og ikke hadde noen på andreplass på søknadsskjemaet. Finnes det tilfeller der de ville gitt oss andrevalget, for at de andre skulle få plass i førstevalget, siden de ikke hadde noe på andrevalget? Eller blir det trukket tilfeldig mellom søkerne når det ikke er nok plasser?[8|]

Er det vanlig å "holde av" noen plasser i tilfelle klagesaker? Og hvordan klager man egentlig på vedtaket?

Huff, jeg håper det ordner seg, men gruer sånn for å snakke med styreren i morgen...[&o] 
Vi har brukt kjempelang tid på tilvenning på eldste (Han har gått i barnehagen siden august i fjor og er fremdeles ofte lei seg når jeg leverer han...[&o]) Så for storebror tror jeg det vil ha mye å si at de går i samme barnehage, for han har slitt litt (Veldig) med det at lillebror skal være med meg hjem igjen når han blir levert i barnehagen. Går de i hver sin barnehage, vil det jo bli samme problem som nå, bare for begge to...[:(] 

Eldste har gått tre dager i uken nå, men har søkt begge om 100% plass til neste år. Har jeg i det hele tatt sjans på å få lillebror inn i vår barnehage, eller kommer man "aldri" noen vei med klager? Forhåpentligvis trenger de ikke 100%, men siden jeg ikke vet hva slags jobb, og hvilke arbeidstider jeg evnt får (Jeg skal til å søke jobb til høsten, helst redusert stilling) vet jeg jo ikke når de trenger plass...[8|]

Er det noen som var i samme situasjon, som det løste seg for?

I vår kommune er det ikke søskenprioritet, og jeg vet at naboen fikk datteren sin i en annen barnehage enn den første,og hun ringte og snakket med de og tror ikke det var noe vits i å klage på det.

ORIGINAL: *LiseT*

Er det ikke søskenproritet da?
Klag du. Vet om mange som har klaget på akkurat det der og fått det igjennom.

Jo, det skal være søskenprioritet her...
Ja, skal definitivt klage, men er elendig på slike ting, for blir så nervøs og emosjonell...[&o]
Når jeg søkte kom jeg aldri på den tanken engang, at lillebror ikke kunne få plass. Skal jo være 100% dekning her, og da burde det ikke være så vanskelig å få oppfylt søskenprioriteringene i alle fall...[>:]

ORIGINAL: Emmeline

Vet at i de kommunen rundt omkring, hvor det er mest køer har de droppet søskenprioritet fordi de rett og slett ikke har plasser nok til de i barnehagen hvor søsknen går, og at andre da ikke har sjangs til å få plass.

Men her har de 100% dekning, så virker jo bak mål å fjerne prioriteringen da...[>:] For om noen som ikke har søsken i barnehagen fra før, får plass i en annen barnehage, utgjør jo ikke det like stor ulempe som for dem som da må ha barn i to barnehager...

Nå er jeg bare så deppa![&o]

ORIGINAL: lene78

Jobber i bhg jeg, så er er noen tanker

Tror nok ikke du ikke har ått plass bare p.g.a andre valget nei - de skal være ren og skjær loddtrekning og om du blir trekt på 1. valget får du plass der!!!!!!!

De holder ikke av noen plasser nei..

Og søsken har ikke 1. prioriet.

1. funksjonshemmede barn
2. minioritets språklige barn
3. søsken
4. resten

Krysser fingrene for at det ordner seg or dere! Kan ikke å eldstemann inn i bhg il lillebror da?

Kanskje jeg får utnytte mine same-aner, og late som at samisk er førstespråket deres!
Neida, jeg vet jo at søsken ikke er 1.prioritet, men prioritert foran andre "vanlige" barn...

De skrev at eldstemann kunne få plass i den andre barnehagen, men jeg har virkelig ikke noe ønske om å ha noen av de i den barnehagen...[&o] Som jeg skrev helt øverst, har jeg ikke tillit til den barnehagen. (Selvfølgelig er det sikkert ikke så ille som jeg synes det ser ut som, de har jo fått godkjennelse (etter noen avslag først), men det er eldgamle lokaler, som ikke er beregnet på barnehage, og nesten ikke uteplass++...OG de virker lite interreserte de som jobber der...) OG alle vennene til eldstemann går jo i den andre barnehagen...[&o]

om du har fått beskjed om at han ikke får plass.. så har nok de som har fått plass allerede fått beskjed om det. De dumper nok ikke andre fordi du klager vel? Men du står sikkert på listen om noen skulle takke nei[:)]

har vel ikken noe med saken å gjøre da men må bare nevne det...
søkte på 3 barnehager med sander fikk plass i en 4!!!!
dette var når han var 2,5 år da... selv har jeg ikke hørt noen ting angående barnehage ennå...
går å venter på postmannen hver dag...

Vet ikke om det hjelper å klage siden de nok har fordelt alle plassene.
Der jeg jobber har vi søsken prioritering ja, men barna til de ansatte
går forran. Avogtil får ikke alle småsøsknene plass pga søkermassen,
og det man evt kan gjøre er å la ham begynne i den bhg der dere fikk plass og så søke om
overflytting til den bhg dere ønsker. Da vil han kanskje få plass dersom noen
slutter i løpet av året. Lykke til.

Back
Topp