Noen som var modne og ble satt i gang med piller?

Sommerbaby

Blir kjent med forumet
Som vil dele erfaringer?
Jeg har hørt at det blir så mye verre og mer intens ved å bli satt i gang? Håper på å unngå epidural men kjenner dette bekymrer meg :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var ikke moden, men ble satt igang med piller. Jeg hadde også hørt mye om at fødselen ble verre når man ble satt igang, at det var større sjans for keisersnitt osv...

Jeg hadde en drømmefødsel (synes jeg da :)) Fikk tilsammen tre piller, fra siste pille til jeg ble lagt inn på ei fødestue tok det ca kl 36 timer, og jeg fikk både lystgass og epidural (fordi jeg ønsket det selv, er ikke så flink med smerter ;)). Presset i 40 min, og ut kom lillegutt!

Ingen negative erfaringer med å bli satt igang for meg iallfall :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Takk for svar :)
Selv er jeg moden så jeg håper kanskje jeg ikke trenger så mange pillene og at det blir en normal fin fødsel. Ikke for langtekkelig men redd for det siden man hører det ofte drar ut i tid når man blir satt i gang..

Takk for svar :)
Selv er jeg moden så jeg håper kanskje jeg ikke trenger så mange pillene og at det blir en normal fin fødsel. Ikke for langtekkelig men redd for det siden man hører det ofte drar ut i tid når man blir satt i gang..

Det tok nesten et døgn mellom pille en og to til meg, siden jeg fikk kraftige kynnere ganske raskt etter :) mellom pille to og tre tok det 6 timer

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Gikk ganske så radig mellom pille to og tre da iallefall ;)

Hvis du er moden og har litt åpning så kan de kanskje ta vannet og du slipper piller. Det gjorde de hos meg, tok 5 timer så var hun ute. Hadde 6cm åpning 35 min før hun ble født, så litt intenst på slutten :) men det gikk fint!

Hvis du er moden og har litt åpning så kan de kanskje ta vannet og du slipper piller. Det gjorde de hos meg, tok 5 timer så var hun ute. Hadde 6cm åpning 35 min før hun ble født, så litt intenst på slutten :) men det gikk fint!

Ok takk for info!
Kanskje jeg slipper pillene da *håpe* måtte du ligge med registrering hele tiden etter at de tok vannet?

Som vil dele erfaringer?
Jeg har hørt at det blir så mye verre og mer intens ved å bli satt i gang? Håper på å unngå epidural men kjenner dette bekymrer meg :(

Jeg var moden og hadde 2-3 vm åpning i flere dager. Men hadde ikke rier. På 4. dagen over termin begynte vannet mitt å gå. Fordi det var litt misfarget ville de beholde meg på sykehuset og sette meg i gang morgenen etter.

Jeg fikk smertestillende, en modningspille og noe å sove på på kvelden. Kl 08:00 skulle jeg få en modningspille til og senere få drypp.
Men kl 05:00 starta riene av seg selv. Kl 12:30 var hun født :) det gikk raskt og fint. Jeg fikk epidural når jeg var 6 cm åpen ca. Hadde jeg ikke tatt den hadde jeg født før, men jeg takler smerter veldig veldig dårlig.

Fikk en pille kl 12:30, fikk rier, men veeeeldig svake, kjentes ut som kynnere. Kl18:15 var det litt frem og tilbake om de skulle gi meg en pille til eller ta vannet, de valgte det siste.
Fikk gode rier med en gang de tok vannet.
Kom inn på fødestuen kl 19:50 og lillegutt kom kl20:30, veldig raskt og intenst, men var i god form og ikke sliten etterpå.
Smertelindring rakk jeg ikke tenke på engang :)

Jeg var moden og fikk 3 piller :) Vannet hadde gått torsdag og siste pille funka på lørdag. Lå med rehistrering under hele fødselen og gjevnlig fra torsdag :)

Back
Topp