Noen som trener? :)

Hmmmmmm

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Noen av dere som trener?

Min treningsmotivasjon er som en berg-og dalbane så morsomme treningstips mottas med stor takknemlighet :happy119

Jeg har begynt å gå med skritteller hele dagen og har et mål om å gå min 12 000 skritt hver dag! Og når vi overtar ny leilighet i august så kommer vi til å ha et splitter nytt treningssenter på motsatt side av gaten :bounce


:smiley-bounce005
 
Noen her som kan litt om trening og svangerskap? hvordan er dette med høy puls og graviditet?
 
Trener å trener.... jogger til og fra barnehagen med "småen" hver morgen og ettermiddag- ca 5 km hver vei....
Så kanskje litt :p
 
Jeg har stor tro på at regelmessig fysisk aktivtet er positivt i graviditeten fordi det kan forebygge evt. plager pluss at jeg har lest at man er bedre rustet til både fødsel og tiden etterpå. Men man må selvsagt ta hensyn til kroppens signaler! Jeg synes gåturer er fint for da får man både mosjon og frisk luft, fin måte å koble av på.

Dessuten er det koselig å spasere sammen med venninner for da går skravla i ett ;) Jeg er absolutt ikke bygd for å løpe :laughing002
 
har noen erfaring med yoga forresten? Har hørt at det er så supert...
 
Jeg er veldig fornøyd med yoga, har gått en del på de timene tidligere og skal i dag for første gang igjen på to måneder. Man må ofte ha vært på et par timer for å få noe ut av det, da det krever litt øvelse. Men jeg anbefaler det veldig, både pga selve treningen og den mentale avslapninga som vanligvis følger med :)
 
Jeg er veldig fornøyd med yoga, har gått en del på de timene tidligere og skal i dag for første gang igjen på to måneder. Man må ofte ha vært på et par timer for å få noe ut av det, da det krever litt øvelse. Men jeg anbefaler det veldig, både pga selve treningen og den mentale avslapninga som vanligvis følger med :)

Har planer om å prøve det.. hører så mange som skryter av det mtp å stresse ned osv. :) Og det kunne jeg nok absolutt ha godt av (i allefall i disse dager når jeg går rundt å venter på IKM) hehe
 
I reportasjen så sto det at visst man var fysisk aktiv under graviditeten så var det lavere risikio for store barn, færre keisersnitt og mindre utsatt for premature barn ;) bare positivt :)
 
:smiley-bounce005Helt klart positivt! :) Her regner det noe helt forferdelig i dag men jeg har akkurat kommet inn etter en spasertur på 1,5 time. Kliss våt inn til skinnet (godt man er vanntett), men det var utrolig herlig allikevel:happy119 og så hjelper det på spenningen i kroppen som følge av denne fæle ventingen på IKM :smiley-ashamed008 !
 
Går tur hver dag siden vi har hund. Prøver å tre e styrke 3 ganger i uken i tillegg, men det er litt vanskelig :p
Skulle ønske jeg synes trening var gøy! :)
 
Går tur hver dag siden vi har hund. Prøver å tre e styrke 3 ganger i uken i tillegg, men det er litt vanskelig :p
Skulle ønske jeg synes trening var gøy! :)

Jeg synes trening er gøy når jeg bare klarer å tvinge meg selv til å stikke ned på treningsstudioet! Men det er ikke så ofte jeg klarer det :taunt014

Ellers så synes jeg det er mye morsommere når man trener uten å tenke over det. For ett par år siden hadde jeg en veldig fysisk jobb hvor jeg sto på slalomski opptil 9 timer om dagen... fra november til mai, og det var god trening det! Gjorde underverker med omkretsen min.. på slutten av skisesongen måtte jeg ha belte på skibuksa for den falt bare ned hehehe.. men, sånn er det dessverre ikke nå :laughing002 Etter ett par år i en veldig stressende kontorjobb har kiloene sneket seg tilbake en etter en... men men satser på at masse lange gåturer gjør underverker med formen!
 
Dørstokkmilen er definitivt lang!! :)
Jeg gikk fra fysisk jobb til kontorjobb for 6 mnd siden. Det jeg opplevde var at jeg ble mer bevisst på kostholdet. Gikk fort opp noen kg, og da måtte jeg begynne å tenke :)
Trives på fjellet og i skogen, men muskler må jo også trenes litt :p
Også gleder jeg meg til vinter igjen, for jeg et veldig glad i å stå på ski. Både bortover og nedover :)
 
Tror nok at yoga er supert med tanke på graviditet;) Selv er jeg nok alt for stiv for det :p Hehe! Tenker også at regelmessig fysisk aktivitet samt et godt kosthold er mer enn nok :)
 
Jeg har utdannelse en del studiepoeng innen ernæring (er en del av fagfeltet mitt) så kostholdet er noe jeg har jevnt fokus på :) Men, hovedproblemet mitt mtp vektøkning er mer relatert til kombinasjonen av stillesittende jobb og stress. Stress er absolutt ikke bra for hverken kropp eller sjel. Sov 10 cm over madrassen i ca. 2 år. Nå har jeg blitt student og jobber derfor mye mindre, merker stor forskjell! Nå er legen min mye mer fornøyd for å si det sånn!

Har også veldig stor tro på yoga, særlig med tanke på stress og generell avkobling. Jeg er også stiv som en stokk, men satser på at det bedrer seg etterhvert ;) Må fremdeles minne meg selv på å puste ordentlig til tider.. så vennene mine oppfordrer meg stadig til å prøve noen yogatimer.

Styrketrening er også viktig, og jeg har trent mye styrke, hadde personlig trener en lang stund. Det var rett og slett en nødvendig investering etter måneder med MANGE timer på nedoverski hvilket resulterte i to meget "slarkete" kneledd! Liker styrketrening med slynger og kettle bells, gjerne i kombinasjon med balanseøvelser:) :) :)
 
Ja, hverdagsstress var noe av det som fikk meg til å prøve yoga, og jeg er veldig fornøyd. Men man burde si i fra til yogainstruktør at det er en graviditet på gang, for ikke alle øvelsene er like heldige for gravide (med mindre man går på gravidyoga), da får man alternative øvelser :)
 
Jeg er så motløs når det kommer til trening. Burde absolutt være mer aktiv enn hva jeg er. Skal begynne å gå turer hvertfall. Det er en start! Jeg vil komme i form, og være "fit" før fødselen! Selvom det er en evighet til :p
 
Jeg er så motløs når det kommer til trening. Burde absolutt være mer aktiv enn hva jeg er. Skal begynne å gå turer hvertfall. Det er en start! Jeg vil komme i form, og være "fit" før fødselen! Selvom det er en evighet til :p
Du har så rett:)
 
Back
Topp