Noen som trener?

Raro

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Jeg er vant til å trene 2-3 ganger i uken.. Løper ute og på mølle pluss trener styrketrening.. Har foreløbig ingen plager med graviditeten, så trener på samme måte fortsatt.. Hvordan er det med dere andre?

Jeg trener, og her går det i styrketrening, spinning og løping/fjellturer.. Fortsetter som før foreløbig og håper å kunne være aktiv gjennom hele svangerskapet :)

Hvordan er det med styrketrening.? Mener å ha hørt noe om buktrykk og at det ikke skal være bra.. Men hvilken styrketrening gir for mye buktrykk..
Jeg håper også at jeg kan være i form til våren også sånn at jeg kan gå/løpe på fjellet i vårluften.. :)

Jeg trente ikke sist svangerskap og angrer VELDIG på det!! Vet ikke om jeg er gravid enda, men trener nå og kommer til å fortsette med det, 2-3 dager i uken er fin mengde. Man må bare lytte til kroppen og styrke kan man trene, men jeg kommer selv til å holde meg mest til kondisjon! :D

Trener en del. Løper intervaller hovedsakelig og trener styrke med vekter og kettlebells. Går også på Body Balance hver uke, blanding av yoga og litt pilates - faktisk veldig bra trening!

Jeg trente det meste i det forrige svangerskapet, styrke ca 2 ganger i uken. Jeg gjorde alle øvelser utenom utfall fordi jeg hadde plager i bekkenet. Jeg var også litt mer forsiktig med tyngden, pga buktrykket. Jeg kunne gjøre øvelser på ryggen til fødsel. Trente frem til 3 dager før fødsel, men tok det meget forsiktig de 3 siste ukene. Anbefaler boken trening for kulemager. Skal absolutt trene denne gang også. Jeg var i veldig god form, og tror det var årsaken. Gi beskjed hvis du lurer på noe mer. Måtte forresten kutte løping ganske tidlig, men sykkel og elipse gikk bra.

Jeg trente det meste i det forrige svangerskapet, styrke ca 2 ganger i uken. Jeg gjorde alle øvelser utenom utfall fordi jeg hadde plager i bekkenet. Jeg var også litt mer forsiktig med tyngden, pga buktrykket. Jeg kunne gjøre øvelser på ryggen til fødsel. Trente frem til 3 dager før fødsel, men tok det meget forsiktig de 3 siste ukene. Anbefaler boken trening for kulemager. Skal absolutt trene denne gang også. Jeg var i veldig god form, og tror det var årsaken. Gi beskjed hvis du lurer på noe mer. Måtte forresten kutte løping ganske tidlig, men sykkel og elipse gikk bra.

takk for bra svar.. Får ta ned tyngden litt på beinpress da..Skal prøve å løpe så lenge jeg kan, så lenge kroppen tillater det.. Håper å holde formen sånn noenlunde..

egenltig, men har ikke kunnet trene på lenge, så savner det veldig!!

Ikke for høy puls er også viktig. 10 min oppvarming og 10 minutt nedtrapping, samt unngå intervaller. :)

Kunne ikke trene sist svangerskap pga store bekkenplager. Denne gangen krysser jeg fingrene for at jeg kan være litt mer aktiv. Trener vanligvis 2 ganger i uken nå, håper på å kunne fortsette med det. Blir nok mølle og elipsetrening på meg samt litt svømmetrening:)

Jeg går og jogger en del :) Nå blir det mest rask gange, på dette vinterføre er det ikke alltid den blir så
rask heller men prøver og få til noen km til dagen :)

Back
Topp