Noen som tidligere har mistet/hatt utskrapning?

Baby36

Betatt av forumet
Hvordan var hcg nedstigningen deres da? Målte dere så dere så det gikk rette veien nedover? Og hvordan følte dere kroppen var etterpå? Eller hvor lang tid tok det før den var i gjenge?

Eg har hatt en MA. Da møtte me på sjukehuset til TUL i veke 13 og fant ikkje noe liv og fosteret va dødt 8 veker gammelt. Fekk med meg cytotec (heilt jævli), tok det på lørdagen. Blødde MASSE og på søndagen skulle eg reise meg og då foss randt det blod, samme skjedde mandagen så då måtte eg inn til utskrapning. Kom på sjukehuset 30 min kjøring og hadde blødd gjennom alt igjen [emoji85]. Etter utskrapningen så blødde eg ingenting mer og følte meg heilt fin :) blei sjukemeldt ut den vekå Pga blodet eg mista og at kroppen trengte litt kvile. Etter det va eg fit for fight [emoji1360] utskrapningen syns eg ikkje va verken vond eller ekkel, men det før va jævli [emoji85]

Jeg har hatt to MA . Første i uke 9 foster målt til uke 5 ingen hcg måling men flere ul etter uke 7 som ikke viste hjertelyd. Utskrapning med en gang, i fin form rett etter utskrapning.( psykisk sliten pga hormoner, veldig lei meg) så å si ingen blødning.
Andre MA oppdaget i uke 11. Var på tul i uke 6 og 8 alt var fint hjertet slo og utviklingen var bra. På ul i uke 11 viste det at det hadde stoppet opp i uke 8-9. Da fikk jeg cytotec kur, ( helt jævlig ja) den fungerte ikke så endte opp med utskrapning igjenn. Fin fysisk form med en gang etter utskrapning, men med en utrolig tung sorg.

Åh, det høres rett og slett helt forferdelig ut! Sender dere en stor klem og håper dere slipper noe slikt flere ganger:Heartred

Hadde SA rundt uke 7. Målte først HCG på 440, tre dager senere var den 136. 5 dager etter det igjen var den på 17 så det gikk fort nedover. (Hadde ikke utskrapning)

Hadde ma og fikk utskraping siden jeg var så langt på vei. Ingen blødning og hcg sank med en gang. Men det er jo helt grusomt å gå igjennom.

Jeg hadde to ma etter hverandre i 2016. Utviklingen stoppet i uke 6 begge gangene, og ble oppdaget på tul i uke 9 begge gangene:( Da jeg ble gravid på ny etter første ma var jeg bestemt på å få tul i uke 7 siden det hadde gått galt i uke 6 gangen før. Jeg nektet å gå i flere uker med noe som hadde stoppet å utvikle seg. På tul i uke7 ble jeg satt tilbake til uke 6, men så et bankende hjerte og slo meg egentlig litt til ro med det. Pga jeg ikke fikk tul gjennom det offentlige måtte jeg ut med 1200kr gangen og vi fant ut at vi ville vente til uke 9 med neste tul. Desverre stoppet utviklingen typ dagen etter vi så bankende hjerte og jeg endte opp med å gå nye tre uker å tro at det var liv når det hadde stoppet opp. Jeg fikk egentlig ikke utskraping som et alternativ, selvom jeg har hørt at dette er noe man skal kunne få velge. Jeg hadde medisinsk abort med cytotec begge gangene. Denne gangen får jeg blodfortynnende og progesteron støtte og håper og tror det skal gå bra!!! <3

Jeg har hatt tre ma. Den ene gangen hadde jeg utskrapning med narkose og de to andre gangene hadde jeg medisinsk abort.

På en måte synes jeg det var greit å ha utskrapning og slippe å gå gjennom den fysiske påkjenningen med en abort, men det var mye tyngre for kroppen med utskrapning. Målte ikke hcg, kun ultralyd.

Jeg hadde en MA som ble oppdaget i uke 11, fikk da medisinsk abort på sykehuset - regner med at det var med cytotec? Ble oppdaget MA på torsdag og jeg fikk time samme lørdag, møtte på sykehuset på morgenen og fikk tildelt et rom og en haug piller som skulle inn både her og der. Blødde som en gris og det kom store klumper ut i timesvis, før det avtok på ettermiddagen og jeg fikk lov til å dra hjem. De ga meg såpass mye smertestillende at det ikke gjorde særlig vondt, forøvrig.

Etter det har jeg hatt 2 SA, til tross for at jeg går på albyl-e forebyggende. Er i uke 6 og de har sett liv nå, så da er det albyl-e og Klexane for alle pengene, kanskje den klarer å sitte denne gangen..

Back
Topp