Noen som tenker på permisjon?

BilFrue

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerskattene 2023
Noen som har tenkt noe på permisjonstiden. Skal dere ta 49 uker(100% lønn) eller 59 uker (80% lønn)?

Fikk beskjed fra jobben om å søke permisjon etter OUL pga de må ha inn vikar.

Når må man ha bestemt seg for hvor mange uker og når søke NAV ?

Denne gangen blir det 49 uker (100% lønn). Men har en sann fleksibel jobb sann at h*n slepper å begynne i barnehagen så tidlig, så kan gå "hjemme" lengre:) heldigvis :)

Man kan ikke søke før man har passert 26 uker. Da sender legen/jordmor en bekreftelse til nav. Etter det kan man søke :) men er no bare å informere arbeidsgiveren din så snart du vet hva du vil ha :)

Jeg skal ha 100 % dekningsgrad. En må ha terminbekreftelse etter fullgåtte 26 uker for å søke. Så jeg søker nok rundt det en gang. Godt med det som er gjort :) Tenker med 100 % dekningsgrad og litt ferie vil det passe veldig godt med bhg oppstart i august 2017 :)

Jeg skal ha 100 % dekningsgrad. En må ha terminbekreftelse etter fullgåtte 26 uker for å søke. Så jeg søker nok rundt det en gang. Godt med det som er gjort :) Tenker med 100 % dekningsgrad og litt ferie vil det passe veldig godt med bhg oppstart i august 2017 :)
Blir 49 uker med 100% planen er å ta ut ferie etter permisjonsstart og ta ferie ukene rett etter permisjonsslutt :)

Tenker dere da å jobbe under pappapermen?

Denne gangen blir det 49 uker (100% lønn). Men har en sann fleksibel jobb sann at h*n slepper å begynne i barnehagen så tidlig, så kan gå "hjemme" lengre:) heldigvis :)

Man kan ikke søke før man har passert 26 uker. Da sender legen/jordmor en bekreftelse til nav. Etter det kan man søke :) men er no bare å informere arbeidsgiveren din så snart du vet hva du vil ha :)
Takk for svar. Ja jobben vil vite med en gang etter OUL, men da vet jeg når jeg skal søke Nav :-)

Tenker nok 59 uker med 80% da jobben som flyvertinne er lite fleksibel. Mannen jobber også på havet, så må ha helt fri til bhg start :-)

Her blir det 100% dekningsgrad + ferieukene. Vi skal dele permisjonen 50/50, mest sannsynlig. Var det vi ble enige om på forhånd.

Jeg jobber i barnehage, og denne høsten tok vi i mot 8 ettåringer som alle fylte i august. De er jo små da, men det har gått veldig fint med alle sammen. Blir nok barnehagestart august/ september 2017 på lillemor her også :-)

Vi har tenkt såpass langt at vi har lyst til å utsette barnehagestart noen måneder i alle fall, og jeg skal definitivt jobbe når far er i permisjon. Det er pappa-baby tid hvor de skal få bruke dagene sammen og surre rundt med det de vil. For min del kan han gjerne også få noen flere uker enn det som er reserver til han :-)

Vi tar 100% dekningsgrad, hvor jeg tar de første 8 mnd. Så skal pappa'n få kose seg med tulla vår i sin permisjon mens jeg er på jobb.

Pappa'n er politimann, og må jobbe bittelitt under permisjonen sin for å beholde noen godkjenninger og no greier som jeg ikke har helt greie på, men det blir mest helger. Men det gjør at hans permisjon blir noe lenger. Så sper vi på med litt ferie hvis vi trenger det før bhg-start i august :)

Her går vi for 100% lønn, og far skal kun ha sine 10 uker (er hans ønske). Han tenker ikke å ta dem ut sammenhengende heller, da vi jobber turnus begge to har vi en del fri uansett...så tanken er at han bruker permisjonen sin når d trengs/passer seg slik. Jeg skal også ta 4 uker av årets ferie "inni" permisjonen, samt 4 uker når permisjonen er ferdig...er d som er planen pr nå:)

Vi tar også 49 uker. Og jeg skal jobbe under pappa-perm. Jeg skal nok ha litt mer perm enn han, men den endelige fordelingen skal han få bestemme. Han er sjef i et firma, og han må selv finne ut av hvor mye han ønsker å være borte derfra. Men hvertfall 10 uker. Barnehagestart blir etter skolens sommerferie (jeg er lærer).

Vi tar 100%, pappaen tar fedreukene, jeg resten (det passer best ift type jobber). Halve pappapermen tar jeg også fri, regner med vi drar på ferie disse ukene :) Siste halvdel av pappapermen jobber jeg. Planlegger i utgangspunktet bhg-start i august/september, men dersom vi utsetter noen måneder, så deler vi nok resterende ulønnet permisjon. Synes de er så små ved 12 mnd alder, men får kjenne på det når det nærmer seg..

Vi skal ta 80% utbetaling, ønsker å være lengst mulig hjemme med lillegutt da dette nok er siste barnet vårt. Tar ut 5 uker ferie under permisjon for å forlenge den,samt ut 4 uker ferie etter endt permisjon. Far blir nok å ta ut deler av pappaperm mens jeg har ferie evt tror vi, kan hende jeg også tar noe permisjon u/lønn og evt ikke begynner 100% I jobb med engang. Far tar sine 10 uker mens jeg tar resten:joyful:

Back
Topp