Noen som tenker på fødselen allerede?

Evamor

Elsker forumet
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg har 2 fra før jente 2012 og gutt 2014. Begge gangene har jeg født fort. Så denne gangen vurderer jeg hjemme fødsel. Er det noen som har prøvd?

Mannen er hjemme en uke før termin og en uke etter. Så jeg før logistikk problemer om babyen kommer tidlig. Fødte 37,0 og 39,0. Så driver og kvinner meg opp til å gjøre alt alene.

Får ikke regelmessige rier og de gjør ikke vondt. Så sist sprang jeg til føden så fort jeg kjente en sammentrekning. Kjedet meg i hel til ting begynte.

Noen som har prøvd eller ønsker å prøve?
 
Skulle gjerne prøvd å født hjemme, men tørr ikke siden livmoren min ikke trakk seg sammen sist og jeg blødde så mye. Tør uansett ikke pga jeg er drit redd for diverse komplikasjoner og om det plutselig skulle være noe galt med babyen osv. Så her blir det på sykehuset om ikke annet skjer som gjør at jeg føder hjemme...
 
Jeg kan ikke føde hjemme fordi jeg ikke har nok smertestillende her. Jeg mååååå ha lystgassen! :hilarious: hadde aktiv fødsel i under 4 timer sist gang, så hvis det er antydning til like fort eller raskere; så skal jeg ha epidural for å sinke fødselen. Følte jeg gikk glipp av så mye og timene bare raste avgårde fordi jeg hadde en superlang rie i 4 timer.....
 
Gleder meg! Elsker dinna boblen man kommer i. Selvfølelig vondt å alt det, men elsker tiden man får etterpå. Alt stopper liksom litt opp, og jeg kan bare nyte babyen:Heartred og så får jeg en følelse av å være powerwoman:hilarious:
 
Tør ikke tenke så langt enda. Sist endte det i katastrofesnitt når jeg var kommet til 9 cm, så spent på reaksjonen når det nærmer seg fødsel!
 
Jeg kan ikke føde hjemme fordi jeg ikke har nok smertestillende her. Jeg mååååå ha lystgassen! :hilarious: hadde aktiv fødsel i under 4 timer sist gang, så hvis det er antydning til like fort eller raskere; så skal jeg ha epidural for å sinke fødselen. Følte jeg gikk glipp av så mye og timene bare raste avgårde fordi jeg hadde en superlang rie i 4 timer.....
Jeg hadde 2 timer fra start av rier til ferdig født med nr 1. Hjalp ikke med gass. Men trodde de hadde sluttet med den nå.
Jeg har født begge med bare Paracet for det er ikke tid til mer. Det som hjalp å ta kontroll var fødsel hypnose. Da styrte jeg det meste av fødselen og fikk plukke sønnen min opp av badekaret. Hos meg rekker de ikke tenke på epidural engang. Gikk fra 5 cm og vannavgift til ferdig med baby på 50 min. Så ikke vits å tenke på medisiner. Vil at noen skal komme til meg denne gang.
 
Jeg hadde 2 timer fra start av rier til ferdig født med nr 1. Hjalp ikke med gass. Men trodde de hadde sluttet med den nå.
Jeg har født begge med bare Paracet for det er ikke tid til mer. Det som hjalp å ta kontroll var fødsel hypnose. Da styrte jeg det meste av fødselen og fikk plukke sønnen min opp av badekaret. Hos meg rekker de ikke tenke på epidural engang. Gikk fra 5 cm og vannavgift til ferdig med baby på 50 min. Så ikke vits å tenke på medisiner. Vil at noen skal komme til meg denne gang.
Å kjære vene for noen fødsler!:arghh: det høres litt greit ut, samtidig som en stor del av meg synes synd på deg!:joyful: Jeg hadde totalt 8 timer og 17 minutter fødsel, som førstegangsfødende. Vannavgang først, så kom riene:joyful: håper det samme skjer igjen, for så vet jeg hva jeg går til:dead::hilarious:
 
Har heldigvis ikke hatt spesielt vondt før de siste minuttene så d ser ikke ut som om jeg er i fødsel. Så går ut fra at hvis d starter med vannavgang denne gang så kan jeg omtrent legge med ned og vente på en ambulanse. Da gidder jeg ikke prøve å nå sykehuset. Og jeg bor 15 min i fra.
Men plagsomt å måtte overbevise jordmor om at ting skjer selv om det ikke ser slik ut.
Jeg stappet i meg mat når jeg gikk inn på føden andre gang for jeg tenkte at jeg trengte energien. De lurte fælt da.
 
Jeg hadde 2 raske fødsler, en på under 4 timer fra jeg ankom sykehuset (pga misfarget fostervann - kjente ikke rier da enda) og en på 1,5 time fra jeg ankom ABC til vesla var ute. Så satser på en kjapp fødsel denne gangen og. Selv om det sies at tredjemann kan være er luring haha. Det eneste som bekymrer meg for er at jeg gikk gjennom konisering i august i fjor og er redd for at evt arrvev kan ha innvirkning på åpningsfasen.

Jeg er litt bekymret for komplikasjoner så hjemmefødsel er ikke noe for meg men jeg skal føde på ABC igjen og der er det lett å få "hjemmefølelsen" :Heartpink
 
I Stavanger har vi fødeloftet og der er det vanlige senger og sånn. Men pga at det går så fort når noe først skjer så vet jeg liksom ikke om jeg rekker det. Og hvis jeg er hjemme alene med ungene kan det hvertfall bli spennende. Ta de med i bilen og kjøre til sykehuset. Bekymrer meg mer for stressa sykehus personell en at det skal skje noe hjemme.
Ved første fødsel så trodde de ikke at jeg var i gang så når de slapp meg motvillig inn på et rom så gikk det 30 min så var jeg ferdig. Men jordmor glemte i stresset å gi beskjed om at jeg var i aktiv fødsel så jeg og mannen var alene med det lite samarbeidsvillige trollet.
 
Forrige gang tok fødselen 4,5 timer. Det er mange år siden, så har andre forutsetninger nå med både alder og antall år i mellom. Dessverre har de ikke lystgass på sykehuset lenger, noe jeg dro god nytte av sist. Er litt i tenkeboksen på om jeg skal be om epidural eller ikke. Sist stoppet riene opp og jeg gjorde siste innspurt på viljen, som jordmoren kalte det. Usikker på hvilken innvirkning det vil ha på evt epidural. Må vel høre litt med legen om det
 
Jeg hadde 2 timer fra start av rier til ferdig født med nr 1. Hjalp ikke med gass. Men trodde de hadde sluttet med den nå.
Jeg har født begge med bare Paracet for det er ikke tid til mer. Det som hjalp å ta kontroll var fødsel hypnose. Da styrte jeg det meste av fødselen og fikk plukke sønnen min opp av badekaret. Hos meg rekker de ikke tenke på epidural engang. Gikk fra 5 cm og vannavgift til ferdig med baby på 50 min. Så ikke vits å tenke på medisiner. Vil at noen skal komme til meg denne gang.
Er forøvrig ikke alle sykehus som har sluttet med lystgass. Hadde lystgass i oktober:joyful:
 
Med førstemann skrev jeg i fødebrevet at jeg ville føde på det medisinske tunet, med epidural og ALT smertestillende de kunne finne i skapet. :D Jeg endte opp med en fødsel som varte under tre timer fra første rie, og med null smertestillende. Og det viste seg at det var DET som var drømmefødselen min, ikke det jeg hadde beskrevet i fødebrevet. :)

Med andremann klarer jeg ikke helt tenke på fødsel enda. Jeg klarer ikke glede meg ordentlig over svangerskapet, fordi jeg er så redd for å miste.
 
Hadde gjerne gjort det men det koster så mye her i Sverige. Med andremann gikk vannet 5.30 og han var ute før 10 så regner med at denne kan gå enda fortere. Selv om man aldri vet med tredjemann ;) begge mine tidligere fødsler har gått bra og andre gangen hadde jeg ingen smertestillende i det hele tatt og brukte bare pust og konsentrasjon så er helt sikker på at det hadde gått fint! Her flere venner som har født hjemme og som elsket det!
 
Jeg har 2 fra før jente 2012 og gutt 2014. Begge gangene har jeg født fort. Så denne gangen vurderer jeg hjemme fødsel. Er det noen som har prøvd?

Mannen er hjemme en uke før termin og en uke etter. Så jeg før logistikk problemer om babyen kommer tidlig. Fødte 37,0 og 39,0. Så driver og kvinner meg opp til å gjøre alt alene.

Får ikke regelmessige rier og de gjør ikke vondt. Så sist sprang jeg til føden så fort jeg kjente en sammentrekning. Kjedet meg i hel til ting begynte.

Noen som har prøvd eller ønsker å prøve?
Sniker fra desember her. Jeg har aldri vært gravid før nå så har ikke født før men er inne på tanken om hjemmefødsel el på sykehus med minst mulig innblanding:happy: jeg ville gått for hjemmefødsel om jeg var deg, spesielt siden du har hatt så kjappe fødsler :D
 
Spennende! Jeg har en venninne som sier hun skal føde hjemme hvis hun får mannen overtalt. Selv har jeg ikke lyst. Forrige gang tok fødselen nesten 20 timer i alt og selv om alt gikk greit, (jeg hadde bare lystgass som "lindring" )så er jeg glad jeg var på sykehuset.
Synes det er tøft av de som føder hjemme. Det er helt mulig å gjøre det uten så mye hjelpemidler og når man selv er innstilt på det så er jo hjemme det stedet man er mest bekvem .
 
Back
Topp