Noen som tenker på å kjøpe drømmesauen Ewan eller myhummy?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Det finnes bamser som lager hvit støy som mange opplever hjelper babyen med søvn. My hummy og drømmesauen Ewan er de jeg har hørt om. Er det noen av dere som tenker på å kjøpe en slik :)? Hvilken tenker dere isåfall å kjøpe, og hvorfor? Noen som har erfaringer fra tidligere ?

Jeg tenker å kjøpe en drømmesauen ewan delux. Den har 5 forskjellige hvit støy "melodier". Den spiller i 20 min før den gradvis stopper. Deluxen har en sensor som gjør at den starter igjen om babyen gråter eller er urolig. Det hørtes veldig bra ut :) om deg funker blir det et kjempeflott verktøy å ha tanker jeg. Fungerer det ikke blir det en bamse.


Storebror nektet å ta smukk. Frem til 6 mnd slet han med dagsoving og sov da kun i vogn i bevegelse. Etter 6 mnd funket det å trille i søvn, men begynte å kjempe voldsomt mot søvn om kvelden. Det varte til 14 mnd alder og han er fortsatt ikke helt enkel med søvn nå som 17 mnd. Har angret på at jeg ikke forsøkte en sånn bamse :)
 
Jeg kommer ikke til å kjøpe noe sånt før jeg evt ser det blir behov for det :) Det var aldri aktuelt med førstemann, og jeg tenker at det er greiere med hvit støy-apper for å prøve før man evt kjøper noe dyre greier. Nok andre ting å bruke penger på for vår del i alle fall :p
 
Her har jeg sagt til søstern at vi kunne tenke oss Ewan deluxe som visittgave. Har to venninner som lovpriser sauen :D
 
Kjøper heller ikke før jeg ser behov :p
 
Frøkna vår har aldri tatt smokk, men vært en sovebaby uten like. Så ikke hatt behov. Håper på en kloning av en lillesøster der, så kjøper ikke noe sånt før evt behov ;)
 
Vi har white noise på uroen over senga så tenker vi tester ut den slik som med storebror :) i tillegg har vi musikk på babycallen. Har sett at mange har hatt god erfaring med disse sauene, da :)
 
Har tenkt å avvente. Har klart oss fint med å bare spille white noise fra YouTube, ligger timesvis gratis der, til de to andre. Men det er klart at blir det et veldig urolig barn mtp søvn, så er det kanskje fristende med den sensor-funksjonen...
 
Jeg har hatt lite sove gla barn. Hun er nå 10 år men var et mareritt på søvn:dead::joyful:

Så når vi ble gravide igjen nå så tror jeg faktisk å brstille den Ewan sauen var noe av det første jeg gjorde:D
Har testet den ut og den virker super! 4-5 forskjellig lyd greier, klassisk musikk, støy, mageromling,hjertelyder etc . Så gleder meg til å teste den ut:joyful:
 
Jeg har hatt lite sove gla barn. Hun er nå 10 år men var et mareritt på søvn:dead::joyful:

Så når vi ble gravide igjen nå så tror jeg faktisk å brstille den Ewan sauen var noe av det første jeg gjorde:D
Har testet den ut og den virker super! 4-5 forskjellig lyd greier, klassisk musikk, støy, mageromling,hjertelyder etc . Så gleder meg til å teste den ut:joyful:

Ja når man har vært igjennom barn som nekter søvn blir man veldig åpen for hjelpemiddel til neste :knegg: . I 3 mnd var normalen med storebror at legging tok 2-4 timer :nailbiting:

Snakket med pappa i går og fortalte om sauen jeg hadde hørt om. Han sa "Så fantastisk, kjøp den. Jeg betaler. Dere fortjener de " . Snille pappa :angelic: men lurer nå likevel på om jeg skal prøve en hvit støy app først for å se om det funker på lillebror når han kommer
 
Ja når man har vært igjennom barn som nekter søvn blir man veldig åpen for hjelpemiddel til neste :knegg: . I 3 mnd var normalen med storebror at legging tok 2-4 timer :nailbiting:

Snakket med pappa i går og fortalte om sauen jeg hadde hørt om. Han sa "Så fantastisk, kjøp den. Jeg betaler. Dere fortjener de " . Snille pappa :angelic: men lurer nå likevel på om jeg skal prøve en hvit støy app først for å se om det funker på lillebror når han kommer
Lurt, eneste jeg tenker er at med app så må tlfn ligge ved babyen og da tenker jeg på langtidseffekten av stråling og i tillegg at man kan bli avbrutt av at tlfn ringer, meldinger, varsel. Etc:) godt å ha noe separat fra tlfn, som i tillegg er mykt og godt å ligge nær babyen:)
 
Har også sett på den, men avventer og ser hvordan baby er :) vi hadde også en førstemann som slet med søvnen, så hvis det samme skjer nå går jeg nok umiddelbart til innkjøp av en! Jeg har også sett på Whisbear, synes den er litt søtere :)
 
Jeg har en, første natta i går. Har deluxe modellen som skal skru seg på automatisk når den hører lyd.
Det de ikke informerer om på nettsia er at hvis det er stille i 4 timer, skrur sensoren seg av.
Så, i natt når hu for første gang på leeeeenge fsktisk sov fra 12 og ut, skrudde ikke sensoren seg på da hu våkna kl 05.. Den burde være på hele natta!
 
Vi har to! Hadde store problemer med leggetid på førstemann, som selv nå, nesten 8 år gammel, fort kan bruke opp til fire timer på å sovne!! Så gode soverutiner ble fort prioritert når nr to kom deisende... Før Ewan sov hun daglurene kun i bæresjal, og på kveldstid hylskreik hun i timesvis... Etter at sauen kom i hus legger hun seg til, og frem til da hadde jeg ALDRI sett en tre måneder gammel baby finne søvnen helt uten byssing av noe slag, men det er mulig! Første kvelden satte jeg på hjertelyden og det røde lyset, og hun sluttet å gråte momentant, tittet på lyset, smilte og sovnet Magi! Nå har hun blitt vant til ham, så nå er han ikke fullt så magisk lenger, så det hender at hun må gnage ham litt på øret før hun sovner, men sovne gjør hun. Ewan ❤️
 
Vi har også drømmesauen Ewan, har hatt den siden gutten vår kom til verden.
Så fornøyd! Han er så glad i sauen sin, har sett på babycallen at han ligger å prater litt til sauen noen ganger hvis han våkner til før han sovner igjen :hilarious: Den hjelper han å roe litt ned hvis han er urolig, og sovner raskere. Den var mer effektiv i starten her også, men den hjelper mye nå også, pluss at han er så glad i den :Heartred
 
Ble bomkjøp. Babyen bryr seg ikke om den. Forsatt ikke sovet en natt i egen seng eller funnet roen selv. Blir 5 mnd 11 mars
 
Ble bomkjøp. Babyen bryr seg ikke om den. Forsatt ikke sovet en natt i egen seng eller funnet roen selv. Blir 5 mnd 11 mars

Sniker
Om det er noen trøst sov ikke min i egen seng en hel natt før over 12mnd og sovnet alene på rommet først etter 20 mnd :)
Det kommer ❤️
 
Ble bomkjøp. Babyen bryr seg ikke om den. Forsatt ikke sovet en natt i egen seng eller funnet roen selv. Blir 5 mnd 11 mars

sniker. Det er ekstremt tidlig å forvente noe slikt. Dette har mer med babys personlighet og temperament heller enn tekniske duppeditter og triks å gjøre :)
 
Glad jeg ikke kjøpte en sånn, vår frøken over for det meste i sin egen seng, finner roen og alt. Gjort det siden hun var rundt 6uker.. så der styrer virkelig personligheten.
Vi har avent babycall med stjernehimmel, skrur på stjernehimmelen om hun blir mye urolig, og det funker helt fint
 
Back
Topp