Noen som tar solarium her?

bringebæra2014

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Evt har erfaringer med å gjøre det? Pigmentflekker? Bilde?
Er ikke vits å påpeke hvor farlig og alt det der det er...

Sent from my iPhone

Hvorfor er ikke det vits? Er vel viktig med god solkrem hvertfall:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har fått melasma (pga P-piller) og den er verre nå under graviditeten. Har ikke prakt solarium side jeg var 15, men har vært litt uforsiktig i slutten av ten årene og begynnelsen av 20 årene når det kom til soling og det angrer jeg på i dag!

Har fjernet pigmentflekkene med laser en gang, men de kom tilbake.... Har kun brukt solfaktor 50 de siste årene, men det hjelper bare litt.

Så mitt råd er å holde seg unna sterk sol og solarium i graviditeten! Det er virkelig ikke verdt det dersom du skulle få pigmentflekker som man ikke blir kvitt igjen.

Itillegg så får man jo tidligere rynker og det er jo en viss fare med å ta det som du jo allerede vet.

Hvorfor er ikke det vits? Er vel viktig med god solkrem hvertfall:)

Fordi jeg vet at det ikke anbefales for gravide, men syntes det må være måte på hvor mye hysteri som skal være rundt en graviditet.

Sent from my iPhone

Sola meg ikke annet enn at jeg var vanlig ute i sola forrige gang og er full av hvite pigment flekker som ikke går bort. Håper det ikke blir verre nå :( Det er vel større sjanse for å få det når man er gravid. Ei venninne fikk det på kinnet...

Sniker fra august!
Jeg har sola meg i solarium, og det har gått veldig fint for min del :) ikke fått noen pigmentflekker i alle fall. Maks 15 minutt om gangen her da.

Sent from my iPhone

Har ikke tatt solarium ennå, men kommer nok til å gjøre det når finværet forsvinner. :-) Har lest myyye om det og det er ikke farligere enn å ta det når man ikke er gravid, så lenge man passer på å ikke bli overopphetet. Så hvis man ikke tar mer enn 10-15 minutter av gangen og har god vifte, burde det gå helt fint. :-) Jeg kommer til å holde meg til 10 minutter et par ganger i uken maks, frem til jeg ikke føler meg som et vandrende lik, i tillegg til å smøre meg godt med solkrem. Også ser jeg vel hysterisk over kroppen etterpå, for å forsikre meg om at det ikke er noen endringer i huden. :-P Man skal visst se tegnene til pigmentflekker tidlig bare man følger med, og da er det jo bare å stoppe umiddelbart. Pigmentflekker kan man få av solen også, ikke bare solarium. :-) Og alt jeg har lest om solarium er skrevet av leger, forskere og andre sikre kilder, for jeg stoler ikke på alt som blir skrevet på diverse forum. Mye hysteri, skremselspropaganda og uvitenhet ute å går, og det gjelder absolutt alt og ikke bare solarium. For all del, man skal selvfølgelig være forsiktig under graviditeten, men man skal tørre å leve også. :-)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Back
Topp