Noen som tar jern Tab?

Skillz

Gift med forumet
Noen som tar? Hvordan type tar dere?
Har jern mangel... Er sååååå sykt trøtt for tiden! Tror jeg må begynne ta:cool:

Har akkurat begynt, hadde så lav hb forrige uke. Ble anbefalt Niferex 100mg av jordmor. Fikk svar fra en annen her inne at fordelen med Niferex er at den ikke løser seg opp før den kommer i tarmen.

Drikk mye vann! :)

Ja, kjøp Niferex - den absolutt mildeste for magen. :) Rart de ikke har satt deg på det om du har mangel.

Fikk beskjed om å ikke starte med det med mindre prøvene tilsier jeg trenger... Men tror kanksje jeg har et litt høyt jerninnhold i utgangspunktet da...

Jern er ikke bra å få for mye av, ville sjekka verdiene dine hos legen før du begynner å ta :) men det er ganske vanlig å ha mangel på det under graviditet da :)

Men sjekk før du begynner :)

Har høy hb for første gang i hele mitt liv, så jeg slipper heldigvis denne gang :D
Har i perioder brukt niferex eller duroferon tidligere :)

Jo har sjekket, men fikk beskjed om å kjenne ann om jeg trengte... Hvor trøtt jeg var å sånn... Hvor lavt har dere?

Jo har sjekket, men fikk beskjed om å kjenne ann om jeg trengte... Hvor trøtt jeg var å sånn... Hvor lavt har dere?
Jeg fikk påvist lavt jernnivå i februar (dro til legen og trodde jeg var alvorlig syk), da var den på 11. Begynte med tabletter og sjekket etter 6uker-da var den på 40-noe. Men så kuttet jeg ned på/ut tablettene da jeg ble så dårlig i magen, så det rakk nok å gå litt ned igjen før jeg økte inntaket nå for en mnd siden. Ble anbefalt 2 tabletter daglig, men holder meg til 1 pga magen.

Tar Hemofer.. var denne jeg fikk beskjed i fra legen om å ta..

Oki takk! Mitt er på 13 så ikke så bra det da:confused:
Hvis dette er ferritin nivået ditt er det lavt. Er det ren s-jern så kan du ikke se på det for å vite hvor mye jernlager du har. Er hemoglobin på 13 er det veldig bra.

Hvis dette er ferritin nivået ditt er det lavt. Er det ren s-jern så kan du ikke se på det for å vite hvor mye jernlager du har. Er hemoglobin på 13 er det veldig bra.
Måtte se en gang t p papirene hb 13 og s-ferritin er 14 :p er d bra da? Legen sa d var litt lavt da:wideyed:

Måtte se en gang t p papirene hb 13 og s-ferritin er 14 :p er d bra da? Legen sa d var litt lavt da:wideyed:
S-ferritin var nok lavt da ja, men HB var fin. Jeg ville tatt jern om jeg var deg, men følg legens råd :)

Back
Topp