Noen som tar eller har tatt Klexane i svangerskapet?

- Amy -

Gift med forumet
Jeg stikker en pr dag. Men i dag så jeg plutselig deeen kulen på magen på der jeg stakk. Er det farlig eller? Blir jo helt bekymret..

Bytt stikksted litt oftere, så blir det nok bedre skal du se :) Du kan stikke i en halvmåne rundt navlen (på nedersiden) så du trenger ikke treffe samme sted før det har gått ca. 12 sprøyter... (men det kan du sikkert) :)

Ok, så jeg har truffet på en plass jeg stakk før rett og slett? Det er ikke farlig? Jeg har stukket i en uke nå og tatt annenhver side av navlen. Men da får jeg finne litt andre plasser å stikke. 

Tusen takk for svar. Jeg har sprøyteangst, så jeg blir lettere hysterisk hvis noe er litt utenfor normalen hehe. 

*ønskergullnr2* skrev:
Ok, så jeg har truffet på en plass jeg stakk før rett og slett? Det er ikke farlig? Jeg har stukket i en uke nå og tatt annenhver side av navlen. Men da får jeg finne litt andre plasser å stikke. 

Tusen takk for svar. Jeg har sprøyteangst, så jeg blir lettere hysterisk hvis noe er litt utenfor normalen hehe. 

Ikke noe farlig nei. Huden blir bare litt hard om du stikker flere ganger på samme sted. Kjenner til sprøyteskrekken. Det er ikke gøy å stikke seg selv sånn. Selv om det er en "snill" sprøyte å stikke med :) Bytt stikksted oftere, så går det nok bra. Skal du bruke det lenge?

Jeg fikk en voldsom kul en gang under første svangerskap. Fikk helt panikk, jeg har også sprøyteskrekk, så jeg ringte legevakten. Var ikke no farlig sa de, men husker ikke hva som forårsaket det. Skjedde aldri igjen heller. Dette var fragmin, men det er vel det samme.

*lykkeligst* skrev:

*ønskergullnr2* skrev:

Ikke noe farlig nei. Huden blir bare litt hard om du stikker flere ganger på samme sted. Kjenner til sprøyteskrekken. Det er ikke gøy å stikke seg selv sånn. Selv om det er en "snill" sprøyte å stikke med :) Bytt stikksted oftere, så går det nok bra. Skal du bruke det lenge?

Nå har kulen gått over til å bli et digert blått merke. Heldigvis ikke farlig nei, men jeg kan jo ikke stikke på den siden. Jeg skal bruke det i hvertfall de tre første mndene. Håååper jeg slipper å ta de hele svangerskapet :/

I dag må jeg sette den selv også. Eller få samboeren min til å sette den. Forstår ikke hvorfor jeg ikke har blitt vandt til stikket ennå. Men så har jeg kommet laaangt i forhold til hvordan jeg var for en stund siden. Nå ligger jeg i hvertfall stille uten å hyperventilere haha. 

Du kan stikke i "sideflesket" også..Ta tak i bilringen og hold mens du stikker. Jeg varierte på sidene og rundt navlen, da får du iallfall litt mer variasjon enn om du kun stikker rundt navlen.

Back
Topp