Noen som syr?

Maramo

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Har fått låne en symaskin og sitter å øver meg:) Har ikke tatt i en symaskin siden barneskolen, men av mangel på aktiviteter denne uka må jeg funne tiden med noe..
Noen tips til lette ting å sy? Eventuelt hva syr dere?
 
Har ikke sydd så veldig mye på en stund nå altså, men jeg kjøpte meg en skikkelig god symaskin da jeg gikk gravid med førstemann :) Da hadde jeg ikke tatt i en symaskin siden ungdomsskolen, og jeg har vel etter det sydd mest barneklær; sydde noen bodyer og diverse :) Syntes egentlig det var ganske artig og greit å få til :)

Ellers sydde jeg jo også en vognpose med uttagbar dundyne i; men det var jo en del styr da :p Fordi jeg hadde mykt Jersey-stoff på innsiden, og strikk i ull på utsiden. Ble litt samme greiene som de Risarosa-posene :)
 
Bestill deg ordentlig bomull, og kløfri ull, og sånn absorberende greie, så syr du deg ammeinnlegg ;)
 
Har tatt fram symaskina å sydd, det er år og dager siden sist! Vi måtte skjære til madrass til vugga, så har sydd trekk til madrassen. Resultatet ble nå så som så.. :joyful:
 
Prøv deg på en myk bukse i bomull og jersey-stoff eller en kjole, det er lettest. Søk litt på nett etter mønstre og oppskrifter til babyklær, så finner du sikkert noe. Stoff og stil selger også ferdige oppskrifter med stoff.
 
Jeg lager ikke noe, reparerer bare. Med et par aktive unger er det meeer enn nok kjenner jeg :joyful:
 
Jeg har snart sydd en bilpose. Egentlig nesten skremmende lett. Prosjektet derimot stoppet opp da jeg ønsker å brodere inn et bilde av simba frempå den fremste delen, og det broderiet har jeg ennå ikke fått tilgang til. Så sitter her å venter å håper på at posen blir ferdig før snipp kommer.
 
Jeg har sydd en del ullinnlegg av gammel unnundertøy, smokkesnorer, siklesmekker og sengetøy til barnevogn. Holder meg til det enkle:hilarious:
 
Jeg har akkurat sydd sengekant til babyens seng, sånn som hun som skriver speiltvillingene bloggen. Ble veldig fornøyd, den sklir ikke ned og snorene passer perfekt til stolpene!
Hvis man googler «sengekant speiltvillingene» så dukker innlegget opp.
Ellers har hun mange fine oppskrifter på bloggen sin som passer til nybegynnere, som søppelsekk blomsterpotter, kurv til leker ol. Du kan også prøve å sy leke mat i filt eller uro til babyen i filt. Man må bare huske å sy først og klippe etterpå:happy:
 
Speiltvilling har masse kjekke oppskrifter som er enkle for nybegynnere. Hun lager også video og forklarer steg for steg hva man skal gjøre. :happy:
 
Back
Topp