Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da skal jeg sjekke ut til bøkene, stoff og stil har nettopp kommet rett over kommune grensa her, så da skal jeg ta en tur innom der og titte.... stygt redd jeg ender opp med å kjøpe myeJeg prøver å sy litt. Har kun vanlig symaskin.
Jeg startet med boka sy myke barneklær. Den er beregnet til fleece, som er ett enkelt stoff å begynne å sy i. Oppskriftene/mønstrene i denne boka kan også brukes til andre typer stoff.
Mange er fornøyd med bøkene :
Heilt spesiell og jubel - sy glade klær til glade barn og
Heilt spesiell - sy til liten og stor
I bøkene finner du samme plagget i mange størrelser og må selv klippe ut mønster f.eks på bakepapir eller byggplast.
Hvis du har Stoff og stil i nærheten eller vil bestille på nett har de plagg i en og en størrelse, ofte ferdig klippet ut![]()
Jeg har prøvd å sy en gang og det var et babynest til lille, kjøpte stoff, stæsj og mønster på stoff og stil. Resultatet ble et veldig fint babynest etter å ha sett litt på blogger, YouTube og div tips og triks[emoji16]Da skal jeg sjekke ut til bøkene, stoff og stil har nettopp kommet rett over kommune grensa her, så da skal jeg ta en tur innom der og titte.... stygt redd jeg ender opp med å kjøpe mye [emoji14] meeeeen får jeg det ikke helt til, har jeg en mamma som kan forsøke
Blir nok en del sying her jaAltså... klær
Tenkte å forsøke meg på å sy noen kjoler og bukser til bebis, men da enkle. Jeg bare lurer på hvor man finner enkle oppskrifter som ikke krever den mest avanserte symaskinen og ferdigheter ut av en annen verden![]()
Skal en tur på biblioteket nå og sjekke den ut, om de har den. Er den knall, så kjøper jeg denBlir nok en del sying her jafikk boka "Helt spesiell" i bursdagsgave, også finner du mye gratisoppskrifter på f.eks Pinterest
![]()
Det skal jeg gjøre, så fort stoff er inne og jeg begir meg ut på ukjent grunnLegg gjerne ut bilder av det du lager![]()
Jeg kjøper alt hun trenger + 1 flaske vin 
Nei, her er det rett og slett eget påfunn og eneste jeg kjenner som syr er mamma, så heldigvis hjelp å få der. Jeg har alltid, fra jeg var rundt 5-6 år, lagd dukke klær og barbieklær etc og likte håndarbeid på skolen kjempe godt, så... tenkte å prøve meg på noe. Skjønt... tålmodigheten er det verre med men.... greit med å ha slike prøvelser og. Blir tross alt 3 jenter her hjemme snartSå flinke dere er som syrSkulle gjerne hatt den evnen, men er nok mer en grovsmed.. Har heldigvis ei venninne som er flink å sy! Hjelper dere venner med slikt? Hun skal sy meg et babynest
Jeg kjøper alt hun trenger + 1 flaske vin
![]()

Da er du jo ganske flinkNei, her er det rett og slett eget påfunn og eneste jeg kjenner som syr er mamma, så heldigvis hjelp å få der. Jeg har alltid, fra jeg var rundt 5-6 år, lagd dukke klær og barbieklær etc og likte håndarbeid på skolen kjempe godt, så... tenkte å prøve meg på noe. Skjønt... tålmodigheten er det verre med men.... greit med å ha slike prøvelser og. Blir tross alt 3 jenter her hjemme snart
Hadde jeg fått en gutt, hadde jeg sikkert holdt på med å snekre leker også![]()