Noen som syr her? Det er en liten krise:(

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg har fått arvet enn flott gammel sprinkel seng, som min mor har pusset opp for meg. Problemet er at vi ikke finner sengekant som passer til senga. Senga er 140 lang og 70 bred. Jeg finner kunn senge kanter til 120x60:( Så jeg tenkte kanskje jeg kunne sy en selv, men innser vell sånn gradvis at det går ikke, jeg har ikke tatt i en sy maskin siden ungdomskolen og det jeg sydde da ramlet fra hverandre. Så jeg lurer på om noen syr på bestilling? Hvor lang tid det eventuellt tar, og pris? Jeg er veldig desperat:(

Men kan du ikke bruke de vanlige da?
Trenger jo egentlig ikke sengekant rundt hele sengen, det finnes slike korte som bare dekker den øvre halvdelen også. 
Og mange av de jeg har sett overlapper uansett et stykke når man tar den rundt hele sengen, så kanskje de er lange nok likevel?

vi har også en gammel sprinkelseng, 50 år og 3 generasjon, den er mye mindre enn standaren idag, husker bare ikke eksakt mål.
Men slet litt med sengekanten der også, med søstern så jeg reiv den bort siden hun ikke hadde noe behov for den.

Da lillebror arvet senga og vi fant ut at han lå i alle veier med armer og bein på kryss og tvers, så kjøpte jeg en høy tjukk sengekant på Flust.no. den er bittelitt stor, men har fungert i snart et år likevell. Tjukk skumgummi med fint trekk. Kanksje en sånn halv sengekant fungerer, sy på ekstra tråder til å feste i sprinklene.
Eller så håper jeg du finn ei sydame som kan hjelpe :)

Etter at min sønn nesten brakk beinet da han satt seg fast i sprinklene skal jeg ha sengekant helt rundt. Jeg synes det blir litt vel dyrt å gi over tusen kroner for en sengekant, når de allerfleste koster 499 og 599 og jeg må ha to av de. Alruto har jeg jo bestillt av før, så da kan jeg jo prøve å kontakte ho igjen:) Ikke vill jeg ha hvit heller. De er som regel billigst.

Dollface skrev:
ikea sine er jo billige.. du kan jo kjøpe to og la de overlappe?

De synes jeg er så tynne og ikke høye nok:) Jeg er kresen etter jeg slet veldig med lillemann sin seng:)

På facebook er det en side som heter roro taggy designs. Der har du minst 100 mønstre å velge mellom, og hu lager akkurat til de måla du vil ha. Sengesett i samme mønster kan også fåes f.eks. Rimelig er hun og. :)

Back
Topp