Noen som strikker?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Noen av dere som strikker? Planer om å strikke til lillebabyen?

Jeg begynte å strikke da jeg ble gravid med min første, som altså snart blir 5 år gammel, så jeg har strikket i noen år nå. Jeg er ikke veldig flink, spesielt dette med mange farger i mønster har jeg igrunn ikke så god teknikk på, men jeg får til det meste jeg prøver meg på.

Jeg gleder meg til å begynne på noe til babyen, jeg vet at jeg som minimum skal strikke et babyteppe, det har jeg strikket til begge de to eldste, også må jeg har et lite miniantrekk. De to første har ikke fått typisk hentesett, han fikk body og bukse og lue. Han er født i august, og brukte dette som hentesett da.
Hun fikk kjole som sitt "hentesett" siden hun ikke ble hentet hjem, men jeg strikket også et mer typisk hentesett med jakke, bukse og lue som vi brukte en del.

Jeg skal nå i alle fall strikke noe til denne lille spiren, men først må jeg bare bli ferdig med det babyteppet jeg holder på med. Jeg er bare litt over halvveis. Og babyen har termin om en måned, og truer egentlig med å komme før.... så her er det bare å prioritere gaven før egen baby, ja!

Jeg skal også strikke til lille i magen, men har ikke bestemt meg for noe enda. Skal først bli ferdig med et par andre prosjekter. Antar det blir i alle fall en heldress og et teppe. Syns heldresser er så praktisk, og jeg lagde teppe til storebror også. Også blir det sikkert noe mer, for bruker ikke så lang tid på småtøy og det er jo så mye nydelig å finne :)

Jeg strikker ikke, men hekler. Tenkte jeg skulle hekle et par tepper, et par tøfler, lue og litt sånn småting. Jeg lærer fortsatt så får se hva jeg får til:) synes det er veldig stas! Begynte på et vognteppe med bamser før jeg hadde sa, da pakket jeg det bort, men nå skal jeg ta det frem igjen og kose meg med det:)

Jeg strikker og hekler, gjort det siden jeg var liten og det jeg driver med på fritiden :) jeg strikket ikke så mye til første barnet, som blir 3 år nå, men heklet noen pledd og strikket sokker og luer, var vel fordi det var vamt ennå når jeg fødte første, og ikke hadde så mye behov for strikkede tøy.. Denne gangen er planen og strikke hjemreisesett, vognpledd, vuggepledd, sokker, luer og flere ulldresser etter som det er vinter når h*n blir født :)

Har nå allerede strikket vognteppe som straks er ferdig, og en jakke til lille i magen :smiley-ashamed005

Jeg strikker :) har tenkt til å strikke litt, men har en svigermor og en mormor som også strikker, så vi kommer nok til å fordele litt! trenger ikke tre hentesett, tre tepper og 50 par strikkesokker:p

Jeg både strikker og hekler, men det er veldig på hobbybasis, og som regel på vinterhalvåret. Synes det blir så varmt og klamt med ting i fanget når varmen øker på ute =)

Det er absolutt på hobbybasis og mest på vinteren her også (for på sommeren bruker jeg tiden på blomster og grønnsaksdyrking...)

Men, dette babyteppet som skal gis bort om max en måned må jo bli ferdig, jeg har av en eller annen grunn ikke hatt motivasjon i vinter, så det er ikke blitt ferdig.

Gleder meg til å se bilder av det vi alle lager til småtissene våre etterhvert. De blir jo vinterbabyer, så litt kan de jo få :)

Jeg strikker babyteppe :) Og så vurderer jeg å strikke tøfler,men får se :) Ellers hekler jeg litt forskjellig smått. Smokkelenker,kosekluter,og så tenkte jeg å hekle en uro :)

Jeg hekler og strikker på hobbybasis. Holder på med en liten lue med strukturmønster nå. Når den blir ferdig hadde jeg tenkt å lage en heldress i samme mønster og farger. Morro å holde på med litt om kveldene. :)

Jeg hekler litt. Hvis dette går den rette veien blir det nok et vognteppe og noen babyboots :)

Jeg er elendig på strikking, men håper på å klare å strikke et teppe til babyen. Ønsker meg et hvitt vognteppe med flettestrikk, så tror jeg må be svigermor om mer kurs i flettestrikking (til lyslykter eller puter såklart, i alle fall så lenge det er hemmelig). Svigermor strikker, så håper hun strikker litt. Og ei tante av meg strikket til datteren min, så håper hun strikker til denne også.

Fletter er ikke vanskelig, om du kan rett og vrang.

Jeg trodde det var veldig vanskelig,men så så jeg på et par beskrivelser på nett, og så bare prøvde jeg, og... nei, det er ikke vanskelig. du trenger bare en ekstra pinne.

Flette er det letteste mønsteret en kan strikke :)

Jeg strikker og hekler.
Har store planer om å strikke hentesettet til lille spiren.
Men først skal jeg hekle et babyteppe i bestemorsruter til ei i mitt gamle babyforum som venter smått før meg ;-)

Jeg strikker også, men er best på sokker da!

Har aldri prøvd meg på babytøy, men har ei mor som ELSKER å strikke. Hun har strikket babyklær til alle venninene mine og når jeg fortalte jeg var gravid var det noe av det første hun kom med at hun skulle begynne å strikke, så tror jeg får mer en nok av henne :-)

Jeg strikker :-) Det blir helt sikkert hentesett og litt til. Lyst på et vognteppe også. Gleder meg til å kose meg med strikketøy på mørke høstkvelder. Men først: nyte sommeren selvsagt ;-)

Det er mye deilig, nydelig babytøy å strikke altså. Jeg gleder meg.

Må bare bli ferdig med dette babyteppet jeg holder på med som skal være en gave. til en baby med termin om en måned, må skru opp farta!

Back
Topp