Noen som strikker her? ;)

Longelang87

Blir kjent med forumet
Jeg har begynt på et babyteppe, Mor signe teppe, bare helt enkel rettstrikk. Synes det er kjempe moro, men jeg er ikke så flink til å strikke ennå, da jeg bare har strikka lette ting som skjerf, grytekluter osv..Det mest avanserte jeg har strikka er tovede tøfler ;) Koser meg masse med å strikke men skulle ønske jeg kunne strikke noe mer til babyen enn bare ett teppe... Derfor lurer jeg på om det er noen av dere som strikker, og som kanskje har noen enkle oppskrifter på ting/klær til babyen som selv en nybegynner kan klare å få til;) ? Blir glad for svar!

Jeg strikker masse og det første jeg strikket var tovet aviskurv... neste var fletta votter.Har funnet ut så lenge jeg leser punkt for punkt får jeg til det meste med litt hjelp innimellom når jeg har stått helt fast.

Oppskriftene jeg syns er lettest å lese foreløpig er de til Nøstebarn  - kan enten kjøpe boka eller kjøpe enkle oppskrifter på nettsiden deres.

Nei, men har så lyst til å lære!
Kan man lære det på nett?

*Twixie* skrev:

Du finner sikkert masse på youtube :)
Hvis ikke har garnstudio.com en strikkeskole  :)

Fragle1 skrev:

*Twixie* skrev:

Du finner sikkert masse på youtube :)
Hvis ikke har garnstudio.com en strikkeskole  :)

Jepp ;)

Jeg lærte på nett..starta på nett og så har en venninne lært meg en del :)

Hvis man leser oppskriften så kan man lære maskene på garnstudio eller youtube - genialt :)

Har strikket en del jeg og, ville da også anbefalt nøstebarna. Og de har masse fint.

Så flinke dere er, og heldig som klarer å strikke. Jeg vil så gjerne også, men har ikke roen på meg til å lære. Kanskje prøve igjen:). Har heldigvis en strikkeklar mormor. Elsker strikketøy på barn.

Har prøvd å lære meg det flere ganger, men får det bare ikke til! :p
Kunne virkelig ønske jeg klarte det, men.. Jaja.. :)

Jeg strikket noen hullete grytekluter engang, men har lyst til å prøve på nytt igjen nå. Tenker jeg skal prøve meg på et av disse MorSigne-teppene jeg. Da kan jeg bare fortsette og fortsette til jeg har fått teken :)

Jeg er på amatørnivå med strikking, og driver nå med et lappeteppe. Så får jeg håpe det blir færdig til september da 

eg e ikje glad i å strikke så eg må få någen t å gjør det for meg... Mi mor ska strikke et mor signe teppe for meg, mens svigermor til søster mi ska nok få strikka någen fine dresser

Back
Topp