Noen som spiser brie under svangerskapet?

Kjærlighetsbarnet

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Da tenker jeg på brie laget av pasteurisert melk? Eller holder dere dere langt unna? [emoji4]

Nei, jeg tør ikke. Vet det er minimal sjanse, men vil ikke gjøre noe som kan potensielt skade babyen :)

Da blir det å holde seg unna gitt. [emoji4]
"Fører det opp på lista over matvarer jeg skal spise etter fødsel.... "

Hehe, jeg har en liste som er lang som et vondt år, så jeg føler med deg!

Har svangerskapsdiabetes, så det er veldig ye jeg må holde meg unna. Gleder meg til ungen er ute!

Best å holde seg unna, tenker jeg:) Er jo ikke så lenge igjen nå :-D

Jeg har allerede laget meny til et måltid som min kjære skal få tilberede etter at det lille spøkelset er ute (og ja, vin skal inntas- og da får bryst pumpes før den tid slik at vi har nok å gå på :-p)

Forrett: Serranoskinke, strandaskinke, chevre og mozzarella

Hovedrett: Biff som såvidt har vært innom stekepannen. Maks 1 min på hver side. MAKS. Med blåmuggostsaus.

Mellomrett: gullsalami

Drikke: Amaronevin. Minstepris 400kr.

Dessert: Ostefat og soft-is

Oi! Jeg trodde myke oster var OK så lenge de var pasteurisert. Ser på matportalen at det anbefales at man holder seg unna det også. Jeg spiste det til frokost i dag. Eneste gang så har sikkert gått bra, men da styrer jeg unna fremover.

Best å holde seg unna, tenker jeg:) Er jo ikke så lenge igjen nå :-D

Jeg har allerede laget meny til et måltid som min kjære skal få tilberede etter at det lille spøkelset er ute (og ja, vin skal inntas- og da får bryst pumpes før den tid slik at vi har nok å gå på :-p)

Forrett: Serranoskinke, strandaskinke, chevre og mozzarella

Hovedrett: Biff som såvidt har vært innom stekepannen. Maks 1 min på hver side. MAKS. Med blåmuggostsaus.

Mellomrett: gullsalami

Drikke: Amaronevin. Minstepris 400kr.

Dessert: Ostefat og soft-is

Liker mellomrett - gullsalami og minstepris på Amaronen! :D :)

Kjenner jeg er litt glad for at jeg ikke liker spekemat, rå/medium biff og brie når jeg ser hvor mye dere lengter etter det :D

Back
Topp